femkevsl

femkevsl

Andere particulier

Lid sinds 19/08/2015

  • 1 vraag gesteld

Geschiedenis

Wij hebben 3 ramen laten vervangen. Tijdens het wachten op de plaatsing waren er al strubbelingen met de firma. We hadden een eerste offerte ondertekend toegezegd in januari. Toen we in maart dachten dat ze de ramen kwamen plaatsen, kregen we toen de melding dat ze nog een tweede keer zouden komen opmeten. We kregen een nieuwe offerte (die er exact hetzelfde uitzag) en zegden weer toe en betaalden ook een voorschot. Omdat zij in de fout waren gegaan door een tweede keer te komen opmeten werd ons beloofd dat we met 'spoed' behandeld zouden worden. In contract staat dat oplevertermijn afgesproken wordt, maar standaard uitgegaan wordt van 7 weken levertijd. Na veel mails en telefoons waar nooit op gereageerd werd, kregen we plots de melding dat ze in de week van 8 juni zouden komen. Die week passeerde echter zonder dat ze kwamen opdagen. Op de mails die we na die week stuurden met vraag wanneer ze dan wel kwamen, werd nooit gereageerd. Uiteindelijk heb ik hen telefonisch vastgekregen en zouden ze pas de 2de week van augustus komen. Uiteindelijk werden ze 13 augustus geplaatst. Vandaag kregen we al de factuur in de bus. Het enige dat op de factuur staat, is echter 'vervolg op voorschot' en dan het bedrag dat we moeten betalen. Hierbij had ik naar de firma toe 3 opmerkingen geformuleerd: - 1 deur hebben ze de buitenafwerking niet gedaan, hoewel die in de offerte was opgenomen. Ik heb dan ook aangegeven dat ik wil dat ze deze afwerking alsnog komen doen ofwel dat wij hiervoor korting krijgen. - ik heb om een gedetailleerde factuur gevraagd omdat we deze dienen te bezorgen aan de verzekeringsmaatschappij (de ramen moesten vervangen worden omdat er schade was door inbraak) - ik heb om attesten gevraagd die we nodig hadden voor het aanvragen van de premie voor hoogrendementsglas. Na wat heen-en-weer mails wil de firma ons 2,5 euro korting geven omdat ze de buitenafwerking niet gedaan hebben, ze weigeren dit zelf alsnog te doen omdat ze beweren dat de afwerking die voorzien hadden niet mooi zal zijn. Bovendien weigeren ze de gedetailleerde factuur en de nodige attesten te bezorgen voordat we de factuur betalen. We kunnen zelf de buitenafwerking nooit doen voor 2,5 euro. In hun oorspronkelijke offerte stond trouwens niet gespecifieerd wat de afwerking kost. We hebben dan ook een offerte laten maken voor wat deze afwerking werkelijk zou kosten (265 euro). Ik mailde de firma dat we dit bedrag afhouden van het totaalbedrag van de factuur en dat we bovendien voorlopig ook de premie die we zouden ontvangen inhouden (ongeveer 183 euro), maar dat we deze zouden betalen zodra we van hen de nodige documenten krijgen. We kregen nu van de firma als reactie dat hun raadsman dit dossier verder zal opnemen en de nalatigheidsinteresten zal innen (10% van totaalbedrag als we niet binnen de 8 dagen betalen). Kunnen ze ons echt deze nalatigheidsinteresten opleggen en zit er echt niets anders op dan het volledige bedrag te betalen? Wat kan ik best doen?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag