Glenn1983b

Glenn1983b

Andere particulier

Lid sinds 02/04/2020

• 1 vraag gesteld

Geschiedenis

ik wil met een aantal arduinen dekstenen en vensterbanken die ik heb liggen uit een verbouwing een klein terrasje / pleintje aanleggen.

Dit zal komen op een plaats waar vroeger een groententuin was en ligt in de hoek van een betonnen Bekaert afsluiting. Ondergrond is kleigrond. Dekstenen hebben een redelijke dikte en het moet niet absoluut biljartvlak liggen, maar wil wel een poging wagen om het wat waterpas te leggen. Ik wil ook graag een waterdoorlatende ondergrond en zo natuurlijk mogelijk materiaal. Bedoeling is om er bijenkasten op te zetten, dus komt wat gewicht op maar ook niet overdreven. Zal ook op gelopen worden maar beperkter dan op gewoon paadje of terras.

bijgevolg zou ik met een fundering werken. Ik heb echter weinig technische ervaring.

hoe diep zou ik de fundering nemen?

welke ondergrond? Stabilisé is klassiek, dien ik daar nog een onderlaag onder te zetten? Ik las ook elke interessante dingen over breekzand (beter waterdoorlatend, langere verwerkingstijd, natuurlijk) welke soort breekzand zou ik hiervoor best gebruiken? Hoeveel cm moet ik hiervan voorzien? Hoe leg ik dit best?

Dien ik randen te voorzien of kan ik gewoon de stenen leggen en er mijn gazon of tuin laten op aansluiten?

Graag jullie menig hoe jullie dit zouden aanpakken.

Alvast bedankt

in bijlage de dekstenen die ik wil gebruiken.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag