Gregory1978

Gregory1978

Andere professioneel

Lid sinds 31/10/2014

• 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Gregory1978
Gregory1978

Beste

Je moet rekenen als je uw regenwatertank van 40m³ gaat gaan gebruiken op 14 graden dat dit een brontemperatuur is dwz dat je de primaire energie die aanwezig is in het vat nog moet vermenivuldigen met uw COP van uw warmtepomp 7/35 bv 4.2

U zal hier inderdaad moeten werken met een water/waterwartepomp maar indien je start op 14 graden zal uw COP een pak hoger liggen en wanner je uw buffervat op 7 graden brengt het je uw opgegevena cop van 4.2

Ik ga het niet uitekenen hoeveel KWH je kan verkrijgen uit dit vat mede omdat je het debiet van uw warmtepomp nodig hebt over uw buffer en de delta t over uw primaire wisselaar van uw warmtepomp. maar mijn inziens zal je daar snel een 1500kwh uithalen

Ik spreek uit ervaring en nogid jullie met z'n allen uit in Big Blue, www.bigblue.be by Van Marcke waar wij een sprinklervat hebben van 200m³ waarmee wij onze Big Blue Center verwarmen

Indien je ook uw kachel gaat gebruiken voor een buffervat ter ondersteuning van uw vloerverwming is dat ok maar gebruik een buffervat die voldoend kan capteren en tevens kan je indien uw buffervat warm genoeg staat laten bypassen en uw regenput opwarmen met de overtoligge warmte waar je anders niks mee doet....

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag