Hilde_210

Hilde_210

Andere particulier

Lid sinds 30/03/2014

• 2 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Ik woon in een nieuwbouw rijhuis (2013), met langs beide zijden een woning. De gemene muren zijn 2 x 14 cm snelbouw en 3 cm partywall.

Langs gemene muur van huis nr 1  heb ik veel last van contactgeluiden (of trillinggeluid). Tot vorig jaar was dit een kijkwoning en had ik weinig hinder, behalve als bezoekers kwamen. Sinds vorig jaar is het bewoond. Mijn living huist aan de gang / bergruimte / trap / keuken van huis nr 1. Aan de andere kant vanuit huis nr 3 (andere gemene muur) hoor ik niets. (Zie ook plan in bijlage). Mijn huis is huis nr 2.

De geluiden vanuit huis nr 1 zijn:

- Dampkap (Luid) > Hoor ik ook tot helemaal boven op de zolder (waar mijn slaapkamer is)

- Trap (Luid) > Hoor ik ook tot helemaal boven op de zolder (waar mijn slaapkamer is)

- Keukenkasten & bergruimte – gestommel (Luid) > Hoor ik ook tot helemaal boven op de zolder (waar mijn slaapkamer is)

- Regenwaterpomp (Luid)

- Wasmachine, droogkas (Licht hoorbaar)

- Bad dat loopt (Licht hoorbaar)

DUS Alles wat ‘tegen’ de muur vanuit huis nr 1 komt, geeft geluiden bij mij. Andere geluiden zoals stappen vloer, stoelen, deuren, TV… & stemmen hoor ik helemaal niet.

Ik heb de bouwfirma nog eens laten langskomen en zij beweren dat dit normale geluiden zijn bij een rijwoning, ook al is het nieuwbouw. “Het zijn immers snelbouwstenen met partywall tussen die noodzakelijk ‘verankerd’ werden & daarom hoor ik van alles.” Dat verankering nodig is bij dit soort van rijwoningen, klopt volgens mij niet. Navraag in de verkaveling, met allemaal dezelfde huizen, leert me dat niemand last heeft van de geluiden die ik heb.

Toen ik het een eerste keer opmerkte, heeft de bouwfirma het WTCB laten komen. Tot mijn verwondering was dit rapport in mijn nadeel. Maar achteraf gezien is dit normaal want stemmen, deuren of gewoon luchtgeluiden & contactgeluiden die niet tegen de gemene muur komen, hoor ik helemaal niet. Dus het rapport kan kloppen. Het is alles wat tegen de gemene muur komt, wat geluiden heeft. De dampkap & de trap zijn hier de grootste boosdoeners.

VRAGEN:

Heeft iemand gelijksoortige problemen?

Zo ja, wat deden jullie om dit te verhelpen?

OF Weet iemand wat ik het beste doe?

Zodat ik een richting krijg om te weten waar ik het best begin.

Alvast bedankt.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag