Helaas komen we er vandaag zelf achter dat de aannemer de muur van de aanbouw 25 cm te klein gebouwd heeft. We hebben tussentijds werfopvolgingen gehad van de architect, maar deze heeft nooit iets nagemeten. Deze controle behoort toch tot de architect zijn takenpakket, of ben ik hier mis?
BekijkIbis2023
BouwerLid sinds 26/01/2023
- 3 vragen gesteld
Geschiedenis
We zijn bezig met een verbouwing aan 6% en de aannemer koopt direct de materialen in gefactureerd op zijn naam aan 21% btw. Is dit correct? We betalen een vast bedrag voor de werkuren en de materialen factureert hij apart. We hebben inzagen in alle facturen die direct aan hem gefactureerd zijn. Ik meende dat de aannemer deze materialen aan 6% kan inkopen, omdat het hier een verbouwing betreft aan 6% en hij ons naderhand dan 10% extra telt op de aangekochte materialen via hem. Dus dat we op de alle materialen 16% betalen en geen 21%. Ben ik hier correct?
BekijkVoor onze bouw overwegen we om eventueel ursa walltec ipv isover te plaatsen als goedkoper alternatief voor glaswol isolatie. Het is een groot prijsverschil tussen Ursa en andere merken. Iemand ervaring met Ursa mbt kwaliteit? Vraag me af waar prijsverschil in zit.
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen