Jandebruycker1985

Jandebruycker1985

Andere particulier

Lid sinds 09/10/2021

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Hallo,

ik heb begin dit jaar een woning geërfd waarvan een deel van de grond als landbouwgrond verpacht wordt aan een landbouwer uit de buurt, deze pacht is al enkele 10 tallen jaren gaande en werd mondeling afgesproken. Mijn tante heeft vroeger al eens getracht de landbouwer van de grond te krijgen doordat de vertrouwensband volledig zoek was en de landbouwer voor de rechtbank getrokken maar daar heeft de landbouwer gelijk gekregen, de grond bleef verpacht aan de landbouwer maar bij het nakijken van de gerechtspapieren heb ik opgemerkt dat bij de rechtszaak telkens over 88 are werd gesproken door alle partijen maar in de verzamelaanvraag bij de vlaamse overheid heeft de landbouwer het over 99 are. Er werd hem nooit toestemming gegeven door mijn tante na de rechtszaak en daarom is nu ook mijn vraag of dit een reden is om de pacht op te zeggen aangezien de landbouwer meer grond bewerkt dan hem toegestaan werd? Er werd hem reeds gevraagd om zijn voorwaarden te noemen om afstand van pacht te doen zodat de woning vlotter verkocht kan worden maar hij wilt een zodanig hoog bedrag dat je er al een dure luxewagen mee kan kopen. Jan

Bekijk

Wij zijn in het bezit van 2 percelen grond, op het ene perceel staat een woning en het andere perceel is aanpalend en wordt verpacht als landbouwgrond. De landbouwgrond is destijds mondeling verpacht en de pacht wordt sinds 2013 op de rekening betaald, voordien werd dit cash betaald. Nu willen we de landbouwer van het stuk grond krijgen maar blijkbaar is dit niet zo makkelijk aangezien het om een mondelinge pacht gaat, is het mogelijk door de 2 percelen samen te voegen om op die manier de pacht op te zeggen en het voorkooprecht weg te werken?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag