Jari1234

Jari1234

Andere professioneel

Lid sinds 06/11/2025

• 1 vraag gesteld
  • 2 vragen beantwoord

Geschiedenis

Jari1234

Riolering afgekeurd

3 reacties· · #Voorbereidende werken

Sinds 2021 ben ik reeds aan het bouwen en nu was eindelijk het moment daar om de riolering te laten keuren. De riolering is geplaatst volgens de vergunde plannen van de architect en de stad. Nu komt Farys deze week de riolering keuren en wist die me te vertellen dat het grijs water foutief is aangesloten (deze zit momenteel achter de septische put). Aangezien ik in een collectief te optimaliseren buitengebied woon is dit blijkbaar verboden en moet de riolering worden aangepast zodat het grijs water in de overloop van de septische put komt. 

De enige mogelijke oplossingen zijn het bijplaatsen van een tweede septische put voor het grijs water of een volledig nieuwe septische put (+3000l) te laten steken waarin zowel het zwart als grijs water kan worden opgevangen. Momenteel is de geplaatste septische put 2500l wat niet voldoende is voor zowel grijs als zwart water in op te vangen. 

Nu stel ik mij de vraag wie hier in fout is en wie voor deze extra kosten voor de werken zal moeten opdraaien.

De aannemer en bouwheer treffen hier in mijn ogen geen schuld aangezien deze de vergunde plannen hebben gevolgd en geen kennis van zaken hebben ivm regelgeving. De bouwheer betaalt dan ook de architect om de correcte info op papier te plaatsen en verwacht van de stad deze na te kijken en aan te passen indien deze foutief is. 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag