JD627

JD627

Verbouwer

Lid sinds 07/10/2016

• 3 vragen gesteld
  • 3 vragen beantwoord

Geschiedenis

JD627

Onderdak/isolatie

12 reacties· · #Isolatie

Ons dak heeft een onderdak met een folie die bestaat uit diverse lagen alu en plasticfolie (een 5-tal mm dik) Ik ken de naam van dit materiaal niet, maar dit was een twintigtal jaar geleden zogezegd al isolatie. Ik weet niet of dit onderdak dampopen of dampdicht is.

Nu wil ik isolatieplaten tegen de kepers plaatsen, maar dan is er een luchtlaag tussen het onderdak en de isolatieplaten. Kan ik de ruimte opvullen met isolatiewol of mag de luchtlaag blijven omdat het onderdak dampdicht zou kunnen zijn?

Bekijk
Wouter Daenen

Tegel op tegel

1 reactie· · #Vloeren
JD627
JD627

Jackodur (XPS) isolatieplaten zijn zeer drukvast. Ideaal om te isoleren en op te vullen.

Een andere mogelijkheid is vloeichape. Dit gaat al vanaf 2cm. Deze chape is sterker dan gewone chape. Ik heb zelf een vloer liggen met Jackodurplaten als isolatie en 3cm vloeichape over de vloerverwarming. 

Bekijk
TCR

Slijtvaste vloer op XPS platen

2 reacties· · #Vloeren
JD627
JD627

Beste , je kan op de xps een laagje vloeichape (2,5 à 3cm) laten gieten en daarop steentapijt plaatsen. De perfecte oplossing en je hoeft je deuren niet of misschien maar een klein beetje in te korten. Succes.

Bekijk

10 jaar geleden hebben we nieuwe dakpannen laten leggen. De dakwerker heeft toen een type Triso multilaag (9lagen) isolatiefolie gebruikt in plaats van een Deltavent onderdak. Deze isolatiefolie is aan de buitenzijde op de kepers geplaatst. De plaatsing is niet volgens de regels; naden niet met tape afgeplakt, de overlappingen niet voldoende (slechts paar cm), gewone nieten ipv roestvrije, aansluiting met de muurplaat niet in orde, aansluiting met de spitsen niet aanwezig. Het was op de zolder wel veel beter dan voorheen, minder koud in winter, minder warm in de zomer en minder wind in het algemeen.

We willen nu alles isoleren met IKO Enertherm PIR isolatieplaten. Moeten er speciale voorzorgen genomen worden door de aanwezigheid van deze meerlaagse isolatiefolie?

Alvast bedankt voor de reacties!

Bekijk

Ik wil mijn verandavloer isoleren met pur isolatieplaten en daarop vloerverwarming leggen. Moet er een waterdichtingsfolie onder en op de isolatieplaten gelegd worden? Of is alleen op de isolatieplaten voldoende?. Wij willen vloeichape laten leggen ipv gewone droge chape.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag