JMG1697

JMG1697

Andere particulier

Lid sinds 08/07/2021

• 2 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord

Geschiedenis

Wij hebben onze bougrond 5 jaar geleden gekocht binnen een verkaveling van 6 huizen, 2 jaar geleden hebben wij een bouwvergunning aangevraagd die ook is goed gekeurd. 

Nu waren wij onze oprit aan het plaatsen waarbij wij boordstenen tot de rooilijn hadden geplaatst. Onze buurman van 2 huizen verder (die ook behoord tot de verkaveling) heeft ons aangewezen dat wij onze boordsteen niet mogen plaatsen tot de rooilijn omdat dit zo op de verkavelingsvoorschriften staat. Op de verkavelingsvoorschriften staat er dat langs de rooilijn over de 6 percelen een levende haag moet geplaatst worden en dan alle opritten enkel toegankelijk is via onze oprit. Maar hedendaags is hun oprit gewoon via het straat toegankelijk.

Nu ben ik mijn bouwvergunning gaan opzoeken en heb ik de inplantingsplan gevonden. Hier kunnen we duidelijk zien dat ik struiken en boordsteen langs mijn buur zijn kant zou plaatsen. Deze plan werd toen ook goedgekeurd.

Mag ik mijn boordsteen plaatsen tot de rooilijn?

Bekijk

In 2019 hebhen wij een voorlopige overeenkomst met opschortende voorwaarden voor onze bouwproject bij een sleutel-op-de-deur getekend (met wet Breyne). We hebben ons 'laten vangen' door de verkoper want hij zei 'als jullie nu tekenen dan blijven de prijzen 1 jaar geldig'. Hierdoor hebben wij impulsief de voorlopige overeenkomst getekend. Ook is de voorlopige overeenkomst gebasseerd op een plan van uit hun catalogus.

De opschortende voorwaarden zijn dat wij een bouwvergunning moet kunnen bekomen en het bekomen van onze financiering.

Nu na 2 jaar willen wij effectief bouwen, is het mogelijk om deze voorlopige overeenkomst te verbreken want wij zouden nu liever willen bouwen met aparte aannemers? Zijn hierbij dan schadevergoeding?

Bekijk
Thomas Verm

Bouwzone

1 reactie· · #Ontwerp
JMG1697
JMG1697

Hievoor zou je beter contact moeten opnemen met het gemeente waar je gaat bouwen. Wij gaan binnenkort bouwen in een verkaveling en bij de akte van het aankoop van de bouwgrond stond er vermeld dat bij ons dit mogelijk is om achter het hoofdgebouw een bijgebouw te bouwen. 

Gr JMG

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag