Jo497

Jo497

Verbouwer

Lid sinds 03/06/2023

• 8 vragen beantwoord

Geschiedenis

Moma

Crepi houtskeletbouw

7 reacties· · #Muren
Jo497
Jo497

Een muur dient niet te kunnen ademen. Dat wilt niet zeggen dat ie hygrisch niet correct dient opgebouwd te zijn maar het woord ademen is niet op zijn plaats. 

het type crepi heeft ook niets te maken hiermee, al wordt een minerale pleister eigenlijk niet meer geplaatst. 

veel belangrijker zijn de uitvoering van de wapeningen in de hoeken, zwelbanden, aansluiting op schrijnwerk en type isolatie. 
Wat neem je van isolatie?

eps of houtvezel ? 

Bekijk
Jo497
Jo497

Vraag maar aan uitvoerders; velen plaatsen allang geen minerale meer.

er is qua dampdiffusie geen verschil tss minerale en silicone. 

Trouwens, eps is ook dampopen. 

Bekijk
Jo497
Jo497

Oh...een betweter. 

Minerale wordt niet meer geplaatst, dat is gewoon de realiteit. 

2) zoek eens de dampopenheid op van een minerale en een silicone en je zult zien dat het beiden dampopen zijn. 
3) dampopen is het tegenovergestelde van dampdicht. Iemand die eps dampdicht noemt moet wel wereldvreemd zijn. Ook hier: zoek het op en dan weet je dat eps onder de dampopen isolatie valt. 
net zoals houtvezel. 

Bekijk
Jo497
Jo497

Bedankt Kris M. Hier ben ik wel iets mee. De vloer zakt echt heel hard door. Barsten niet zichtbaar daar er op de gelijkvloers een pvc plafond is gestoken. 

Heb deze vraag hier gepost omdat ik als alleenstaande met twee kinderen de risico's van mijn aankoop wou afwegen. Geen kat in de zak kopen. Als ik een bod zou uitbrengen moet ik die kost erbij calculeren. 

Bedankt, ga hier passen. Kan een financiële domper worden. 

Ga je nu werkelijk op basis van 1 iemand, een onbekende achter een pc , de aankoop van een huis laten afhangen?
Dan zal je nooit een huis hebben. 
Zoals ik al zei, laat je bijstaan door ingenieur of archi of andere deskundige tijdens een plaatsbezoek. 
Dat is zeer gebruikelijk én noodzakelijk. 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag