joke123456

joke123456

Andere particulier

Lid sinds 27/07/2023

• 2 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord
  • 2 leden bedankt

Geschiedenis

joke123456

ventilatiesysteem C in kelder

2 reacties· · #Ventilatie

De prefabkelder heeft 2 openingen voor ventilatie en er zal systeem C toegepast worden. Wat dient er voorzien te worden? Plaats ik dan 2 afvoerventilatoren ? Want kelder = natte ruimte of dient er toch 1 voor afvoer en 1 voor aanvoer. Vind er online niet veel van terug.

Bekijk
joke123456

drainage kelder

2 reacties· · #Fundering

Voor een opdracht heb ik volgende hypothetische vraag: Waar plaats ik de drainage bij een prefabkelder met buitenafmetingen 324*254*240cm? ik zie overal iets anders en het is me niet duidelijk. Wat ik al vond was 70-90cm diep en 20-25cm van de kelderwanden. Maar ik zie ook veel drainages eerder aan de onderkant van de kelder boven het keldervloeroppervlak. De onderkant van de kelder komt op een diepte van ongeveer -2.94m. Ik zou de grootte van de drainage schatten op iets van diameter 100mm. 

De opdracht bestaat erin dit op een mogelijke correct manier uit te tekenen (ik weet dat er meerdere opties mogelijk zullen zijn)

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag