Jorgy357

Jorgy357

Bouwer

Lid sinds 17/05/2021

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Hallo,

Vanaf welk ogenblik / datum wordt de prijsherziening berekend?

- Volgens mijn aannemer vanaf de datum van ondertekening van de prijsofferte.

- Ik ben van mening dat de prijsherziening berekent dient te worden vanaf de datum van ondertekening van het aannemingscontract waarop de wet Breyne van toepassing is.

Tussen de prijsofferte en het aanemingscontract zijn er 10 maanden verlopen. De werken zijn gestart in januari 2021 zodat de aannemer een prijsherziening berekent op een looptijd van 15 maanden waardoor we nu te maken hebben met een forse prijsstijging.

Graag jullie advies hieromtrent.

Bedankt

Bekijk

Hallo,

Ik ben van plan om mijn huidige woning af te breken en herop te bouwen aan 6% BTW volgens de nieuwe bepalingen van de overheid die van toepassing sinds januari 2021.

Mijn huidige lening loopt sinds 2012.  Om de nieuwe woning te bouwen moet ik bijkomend gaan lenen.  De bank stelt dat het om een nieuwbouw gaat en geen renovatie.  Bij het afsluiten van een nieuwe lening valt mijn klassieke woonbonus weg doordat de huidige woning wordt afgebroken. 

Bijgevolg zou ik niet meer over een fiscaal voordeel beschikken

Is het advies van mijn bank correct? 

Bestaat er een manier om mijn woonbonus te behouden bij een afbraak en heropbouw?

Bedankt

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag