Jos 777

Jos 777

Verbouwer

Lid sinds 02/12/2011

• 7 vragen gesteld
  • 54 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen
  • 9 leden bedankt

Geschiedenis

Timber

Verjaring bouwmisdrijven

3 reacties· · #Regelgeving
Jos 777
Jos 777

Ja het is niet omdat het verjaard zou zijn dat het dan ook vergund is.

Maar stel dat Timber hierboven ergens een raam heeft gezet zonder vergunning en dit zou verjaard zijn dan moet hij enkel regulariseren.

Na verjaring moet het niet terug dichtgemetseld worden of er moet geen boete op betaald worden van 25 euro per m³. Voor verjaring loop je wel dat risico. Terug in oorspronkelijke staat plus boete.

Bekijk

Hallo,

Mijn vorige huurder (ik weet niet hoe) heeft het klaar gekregen dat 2 van de vier verstertabletten heel veel roestvlekken vertonen in de living.

Met speciaal middel geprobeerd eraf te krijgen maar lukt van geen meter.

Kan ik deze verven en hoe? Zijn venstertabletten van deceunick (denk ik) waar een laag pvc overheen is getrokken. Uitbreken kan maar is veel werk. Zeer veel dank voor een eventuele oplossing.

Groetjes

Jos

Bekijk
Jos 777

Alkyd verf

2 reacties· · #Deuren en trappen

Hallo,

mijn vraag is kort : ik heb gisteren grondverf op een deur gezet op basis van acryl. Nu zie ik dat ik nog een pot verf heb staan op basis van alkyd. Zou ik deze erop kunnen zetten, dus alkyd lak op acryl grondverf.

vrgr Jos

Bekijk
Jos 777
Jos 777

"het afwassen(met ammoniak of vervanger) voor het schilderen is nodig voor de hechting"

Maar stel dat er al 10 - 15 keer is geverfd zonder telkens zuiver te maken, moet je dan al die oude lagen eraf halen?

Bekijk
Jos 777
Jos 777

en wat deed je daaraan

Bekijk
Soofje

Warm hemelwater

13 reacties· · #Sanitair
Jos 777
Jos 777

hoeveel denk je ermee echt uit te sparen?  Alleen het water, het verwarmen kost evenveel als gewoon water en daarbij zal je boiler vlugger stuk zijn en zo blijf je bezig Zou het niet doen

Bekijk
Jos 777
Jos 777

was eigenlijk vooral uit milieuvriendelijke overweging. Dank u voor die andere kijk op de zaak

Als je het niet doet ben je milieuvriendelijker bezig :o) Geen andere boiler moet gemaakt worden die ook nog eens energie gaat verspillen en moet gerecycleerd worden als hij stuk is enz...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag