Jos123

Jos123

Bouwer

Lid sinds 10/02/2017

• 2 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Bij mijn woning zijn de ramen in de nis uitgepleisterd, zonder venstertablet. Bij het hangen van gordijnen merk ik nu op (voorlopige oplevering is dus al voorbij) dat de uitpleistering van de nis bovenaan het venster van links naar rechts 1 cm verschilt ! In de linker bovenhoek is er maar 8 cm tussen nis en plafond, in de rechterbovenhoek is het al 9 cm. De raamnis is dus scheef ...

Zijn zo'n afwijkingen juridisch toegestaan  en zoniet wat kan ik ondernemen ?

Bekijk
Nori

Weerverletdagen en bouwverlof

1 reactie· · #Ontwerp
Jos123
Jos123

Uiteraard. Je hebt niet de minste controle over die datum. Ga er maar vanuit dat het (veel) later kan zijn al kan het in theorie ook vroeger. Kijk na in je contract of men van werkdagen spreekt of van kalenderdagen. Indien er werkdagen staat kan die vo datum dus steeds opschuiven ...
En nog straffer: om de weersverletdagen te kennen moet je beroep doen op je ... bouwfirma. Particulieren krijgen die kalender niet van de bouwfederatie ! 
Als je dus je bouwfirma in gebreke wil stellen voor overschrijding bouwduur heb je eigenlijk hun hulp nodig om dat te bewijzen. Typisch Belgisch, kafka 

Bekijk

Wat kan je eigenlijk nog doen als een architect niet reageert op emails, werfleider beloften van werfvergadering niet nakomt, aangetekend schrijven naar de firma niet schriftelijk beantwoord werd ?

Ondertussen schuift ook nog eens de opleveringsdatum iedere maand op. 

In processen geloof ik niet (grote bouwfirma's kunnen dit rekken en zelf heb ik er geen geld meer voor) maar wil uiteraard dat het een betere kant op gaat met mijn bouwwerf ...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag