Februari 2021 werden bij ons gevelrenovatiewerken opgestart door een geregistreerde aannemer. De uitvoering van de werken werd op ca 1 maand ingeschat door de werfleider.
Na plaatsen van de stelling was er gedurende 1,5 weken géén activiteit. Dan op 2 dagen uitslijpen door een Roemeense "onderaannemer" (ipv kappen zoals in bestek stond) en zandstralen (zonder afdichtingsbache op stelling...) door een medewerker van de aannemer.
Bij uitslijpen werd diverse malen in de houten ramen geslepen, een deel van de vpoegen werd vergeten (wat door de zandstraler werd genegeerd). Herhaaldelijke contacten via mail met de werfleider resulteerden uiteindelijk in een bezoek door de werfleider en enkele dagen later (op een Zondag) onaangekondigd een 'bezoeker' op de stelling om 7 uur 's ochtends die aan de beschadigde ramen kwamen werken...
Medio maart (2 weken later dan afgesproken) werd de gevel door een andere onderaannemer, tegen de gemaakte afspraak in, zonder aanmelding grijs opgevoegd ipv beige, zonder voorafgaandelijk plaatsen van de 3 beloofde voegstalen... , rond de niet uitgekapte voegen en nog niet herplaatste stenen werd vlotjes rondgevoegd...
Werfleider niet bereikbaar, na verschillende mails een droge reactie dat alles zo snel mogelijk zou worden opgelost...
Intussen zijn we ruim een jaar verder, ik wacht nog steeds op afwerking...
Openstaande punten:
1. Opnieuw correct plaatsen en verankeren van de regenafvoerpijp
2. Chemisch verankeren van de gevelplinten
3. Opnieuw fixeren van de losgemaakte TELENET-kabels
Mijn vraag is nu
1.in hoever ik de aannemer in gebreke kan stellen (en bij welke instantie ik hiervoor moet aankloppen),
2.in hoever kan hij nog een factuur voor deze onprofessionele aanpak sturen?
Alvast bedankt voor jullie feedback
Bekijk