jrds1984

jrds1984

Andere particulier

Lid sinds 11/10/2021

• 2 vragen gesteld
  • 2 vragen beantwoord

Geschiedenis

jrds1984

Vochtinfiltratie scheidingsmuur

1 reactie· · #Muren

Mijn huis heeft langs de westkant een volle muur, die onbeschermd is tegen wind/regen... Ik zou deze willen beschermen tegen doorslaand vocht. De muur is geen gemene muur, maar een scheidingsmuur. Mijn buur is echter niet happig om mij werken te laten uitvoeren en zegt dat ik bij elke overschrijding van de perceelgrens een vergoeding moet betalen (soort overkopen van een paar cm?). Welke (wettelijke) mogelijkheden zou ik hebben om mijn muur te beschermen.

Alvast bedankt!

Jeroen

Bekijk

Mijn buur heeft de technische ruimte van zijn zwembad tegen de scheidingsmuur aangebouwd (deze muur is niet gemeenschappelijk, dus mijn eigendom). Hij heeft hiervoor ook geen kennis gegeven, dus plots stond die technische ruimte er.

Mijn voornaamste vraag hierbij is: moet een dergelijke technische ruimte ook op minstens een meter afstand van de perceelgrens gebouwd worden? Ik weet dat de aanbouw alvast niet-legaal en niet vergund is, maar de buurman claimt nu dat hij de technische ruimte los zal maken van de muur. Het probleem is echter dat er binnenkort werken moeten gebeuren aan de scheidingsmuur (hervoegen) en dat het deel waar de technische ruimte nu aangebouwd is, niet bereikbaar is.

Alvast bedankt voor uw antwoord.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag