juliec1987

juliec1987

Verbouwer

Lid sinds 11/07/2012

• 13 vragen gesteld
  • 6 vragen beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Beste,

Ik heb met interesse jullie info gelezen over de verbouwing van een woning in zonevreemd gebied. Mijn woning is ook met goedgekeurde vergunning verbouwd binnen zijn oorspronkelijk volume.

Nu heb ik in mijn tuin een paardenstal staan van +-50 m² (volledig verouderd en vrij tot zeer rot, zo gekocht bij aankoop woning)  ook in natuurgebied zonevreemd. Ik zou graag deze slopen en een nieuwe plaatsen van 120 m² voor 3 paarden, hooi-STRO- opslag, doucheruimte en zadelkamer. Enkel als hobby dus. Er is een aangrenzend perceel van 60are als wei dat ik bijhuur met voorkooprecht.

Nu zoals geweten is zonevreemd gebied enorm moeilijk. Graag had ik hulp en info over de 'achterdeurtjes' die ik zou kunnen gebruiken om toch met vergunning dit te veranderen. Bv.: aanvraag BTW nummer en het omschrijven als recreatie? ...

Wat zijn mijn opties?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Groeten,

Julie

Bekijk
juliec1987

Betwisting tredes trap

4 reacties· · #Deuren en trappen

Aan Allen,

Stalen trap met brutstalen tredes besteld, laten lplaatsen en reeds volledig betaald (:( ). 

Bij het afdoen van de beschermfolie zag ik dat er in de rechte treden op juist dezelfde  plaats steeds rechte lijnen in de tredes voorkomen(oto 1 is hoe het zou moeten, foto 2 zie je links de lijnen), net alsof ik dit patroon gevraagd heb om te laten terugkeren, steeds op dezelfde plaats. In de toonzaal en zoals bij elk geziene trap van brut staal heb ik dit nog nooit gezien, ik ben me ervan bewust dat je vlammen, strepen, schakeringen hebt wat ik net mooi vind maar toch geen wederkerend patroon zoals dit.

Ik vroeg de aannemer de tredes af te nemen en te vervangen door de tredes (zoals gzien in de toonzaal) die dit niet hebben. Hij weigert dit en zegt dat dit bij brut staal nu eenmaal kan voorkomen. In mijn ogen is dit een productiefout, hij wilde tredes enkel vervangen bij een meerbetaling van over de € 1500! 

Welke stappen kan ik nu ondernemen zodat hij alsnog de tredes komt vervangen?

Alvast bedankt voor jullie eventuele hulp!

Julie

Bekijk
juliec1987

Uitstekend raam

6 reacties· · #Ramen en deuren

Beste, Wij zitten verveeld wegens we niet weten waar we juist ons raam moeten plaatsen. Het gaat over een verbouwing. Volle muur op muur,geen spouw. Wij plaatsen overal nieuwe ramen en zouden pas na 2 jaar de gevel isoleren+steenstrippen of crepi. Hierdoor moet ons raam zo veel mogelijk naar voor worden gezet in de huidige gevel zodat wanneer de isolatie+muurbekleding er staat onze ramen niet te diep liggen. Onze ramenfabrikant zegt dat ons raam max 5 cm mag uit de gevel steken, afplakken met EPDM volstaat om zo 2jaar 'safe' te zitten van lucht en water. Vaak zie je dat het raamoppervlak gelijk ligt met de muur en niet uit steekt mss is dit 'veiliger'? Wat zouden jullie doen? Ik wil niet mijn dure ramen in de vuilbak moeten gooien door een foute beslissing tot plaatsing :( :( :(.

Bekijk

Beste iedereen,

Wij gaan onze sleuf voor de nutsvoorzieningen en de riolering zelf graven.

Nu zitten we met een groot probleem  (zie plan in bijlage)

We kunnen niet loodrecht naar de straatkant toe gaan doordat we dan op het stuk grond (onbebouwd) naast ons komen.

Hoe moeten we nu onze sleuven graven? Met welke bochten en naar waar?

We vinden hier zeer weinig info over en weten ons geen raad.

Alvast bedankt!

Bekijk
juliec1987

landmeter inplantingsplan

1 reactie· · #Ontwerp

Aan iedereen, Wij zoeken een landmeter n.a.v. het maken van ons inplantingsplan(voor onze stedenbouwkundige aanvraag). Wat zal onze landmeter hier precies voor moeten doen? Enkel de opmetingen + grenspaaltjes of meer? Dankjewel alvast voor een antwoord. Thomas en Julie

Bekijk
juliec1987

ENKEL AANNEMER OF ARCHITECT ERBIJ?

3 reacties· · #Ontwerp

Dag iedereen,

Wij hebben sinds kort een huis gekocht met heel wat werk aan;

- Toemaken bestaande ramen+ openbreken muren voor plaatsing nieuwe ramen.

In totaal +- 12 nieuwe ramen + voordeur en achterdeur.

- doortrekken van een bestaand verdiep + muur bijmetsen binnen in huis van beneden tot in de nok van ons dak.

Er zijn al een paar aannemers komen kijken voor de stand van werk dat zal nodig zijn.

De ene zegt je kan beter alles zelf doen zonder architect de andere zegt ik begin er niet aan zonder draagplannen van de architect.

Wij weten nu niet of we verplicht een architect moeten aanschaffen voor het maken van een plan van onze woning+ burgelijk ing. aanspreken ivm de draagkracht( hebben we niet want is heel oude woning).

Ofdat we het gewoon samen doen met aannemer.

Het huis heeft geen gebreken van barsten of vocht.

Alvast dikke dankjewel voor jou eventueel antwoord.

Bekijk
juliec1987

aankoop bouwgrond

6 reacties· · #Regelgeving

Hey, Mijn vriend en ik hebben ons oog gelegd op een bouwgrond te Wallonië. Deze is ongeveer 8are en dient voor het bouwen van een open bebouwing. Hebben jullie eventuele tips uit ervaring waarop wij moeten letten bij de aankoop van een bouwgrond? Alvast bedankt !!

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag