Kd1979

Kd1979

Andere particulier

Lid sinds 14/02/2021

• 3 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Kd1979

Sensor minimum wattage

2 reacties· · #Elektriciteit

Ik heb een licht/bewegingssensor van het type Legrand LEGRAND Celiane 670 92 Manual (Page 2 of 4) | ManualsLib

Nu wil ik de armatuur vervangen met ledverlichting, maar dat lijkt niet te lukken (de lamp flikkert). Bij het zoeken naar een oplossing, las ik op het net dat het probleem zou liggen bij een minimumwattage dat nodig is voor deze sensor. Hoe kan ik dit omzeilen? Of welke led-verlichting kan ik wel aansluiten?

Alvast bedankt,

Kristof

Bekijk

Recent opende ik op het eerste verdiep een houten bekisting waarachter 2 buizen van de CV-ketel (HR) zitten. De ene is een PVC-buis, de andere een metalen buis die best warm kan worden, dus vermoedelijk niet dubbelwandig (ik las ergens online +-90 graden, maar dat ben ik niet zeker).
De 2 buizen vertrekken in de berging aan de ketel bovenaan en gaan zo door het plafond door het eerste verdiep, terug door het plafond naar de zolderverdieping, waarna ze daar tesamen komen en dan door het dak gaan.
Nu maak ik mij toch zorgen of het niet te warm kan worden voor het materiaal van het plafond (hout etc...) Ik zie nergens geen bescherming wanneer deze door de plafonds gaan en er is heel weinig plaats voor gelaten +- 0,3 cm.
Is het een goed idee om door middel van een of andere hittebestendige tape deze te beschermen of met een soort van Pur toe te spuiten? Zijn er materialen die mij kunnen worden aangeraden? Moet ik ook de buis zelf isoleren in de houten bekisting? of laat ik dat beter zou, zodat ik nog van restwarmte kan genieten in de kamer waar ze doorgaat?

Alvast bedankt mocht iemand mij hier een duidelijk beeld van schetsen.

Bekijk
Kd1979

Waterkering -dijk

16 reacties· · #Tuin

Ik heb achteraan mijn tuin een waterkering-dijk van beton van ongeveer 50cm hoog. Deze is geplaatst omdat er een soort van moeras achter ligt dat bij hevig regenweer fungeert als overstromingsgebied. Vorige week is het de eerste keer geweest dat het water tot aan de beton is gekomen. Het blijkt dat mijn tuin op een plek ietsje lager ligt dan de diepte van de beton waardoor er water opborrelt in de tuin... hoe moet ik dit verhelpen? Mijn idee was om een deel ervoor uit te graven, dieper dan de huidige beton en bovengronds een bekisting te maken. Deze dan opvullen met droge beton en daarna bevochtigen met water met compaktuna. Maar ik lees op dit forum dat.snelbeton nog moet gemengd worden en nietnin de bekisting direct kan? Ook wou ik gaten boren in de originele muur, waar ik dan betonijzers zou in plaatsen om het geheel goed aan elkaar te hechten. Is dat een optie? Zijn er andere opties? Misschien betonplaten die ik aan elkaar kan toewrijven met iets waterdicht? Alle tips zijn welkom... doordat dit achteraan in de tuin is, is het te duur voor een betonwagen...

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag