Kris1956

Kris1956

Andere particulier

Lid sinds 26/12/2022

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Kris1956

Toplaag beton verstevigen.

2 reacties· · #Terras en oprit

Beste leden,

Een 5-tal jaren terug heeft men rond mijn woning een betonnen vloertje aangelegd. Deze was echter vuil geworden en daarom ben ik vandaag begonnen om deze te reinigen met een hogedrukreiniger.

De zwarte laag is zo goed als verdwenen maar nu stel ik vast dat de toplaag zeer ruw geworden is. De grijze cementkleur is eveneens verdwenen en de bovenlaag heeft nu meer een zandkleur. Dit doet me vermoeden dat men destijds weinig cement gebruikt heeft bij het aanleggen. Terloops: Ik woon in het buitenland en hier heeft men nogal eens de gewoonte om een loopje te nemen met bouwvoorschriften/materiaal samenstelling.

Mijn vraag is nu, wat zou een (goedkope) oplossing kunnen zijn om de toplaag weer slijtvast (en eventueel onderhoudsvriendelijk) te kunnen maken? Zou het aanbrengen van een 'cementpapje' eventueel helpen?

Alvast mijn beste dank.

Prettige dag aan iedereen.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag