sterk af te raden, door een tegel erop te leggen ga je zowieso stilstaande lucht tussen de 2 tegels krijgen en dit is een isoleert. het zal een negatief effect op je verbruik en afgifte geven met kans op koude winters.
BekijkKristof259
Andere particulierLid sinds 11/05/2012
- 2 vragen beantwoord
- 1 lid bedankt
Geschiedenis
dat de pomp lawaai maakt kan lucht in je installatie zijn en is niet de bedoeling. ik n C mag je deze niet horen draaien. het klopt dat de pomp het best blijft draaien tijdens het verwarmseizoen. Ik ga ervanuit dat je vloerverwarming door een centrale thermostaat gestuurd wordt wat met vloerverwarming al af te raden is. je vloerverwarming gaat altijd "achter je thermostaat aanlopen omdat je massa(chappe) nog blijft afgeven nadat de thermostaat niet meer in vraag staat waardoor ie bv 22gr ruimtetemperatuurhaalt ipv de bv ingestelde 20° omgekeerd is dit natuurlijk ook het geval. wanneer ie in vraag gaat ie zowieso te laat zijn om de 20° te behouden. hierdoor stijgt je verbruik van het telkens stevig opwarmen en dan weer afkoelen. wanneer deze rustigaan continu draait ga je dit iets minder hebben... een bijkomend feit is dat vloerverw "stralingswarmte" is en geen of weinig lucht opwarmt. een thermostaat meet uiteraard de luchttemperatuur... je kan ervan uitgaan dat de gevoelstemperatuur ongeveer 2gr hoger ligt dan de werkelijke. (uiteraard een indicatie). een optimaal vloerverwarmingssysteem is geregeld door een goed afgestelde weersafhankelijke regeling. hiervoor zou de installateur een keer per seizoen moeten komen kijken voor de optimale afstelling. 4 keer op een jaar dus. ervaring blijkt dat een enkeling dit doet... . in de zomerperiode wanneer er niet verwarmd wordt kan je de pomp eventueel uits,hakelen maar moet dan 1 maal om de 24u geloog ik even draaien tegen het vastlopen. ook dit zit geprogrammeerd in een weersafhankelijke regeling. ivm met het veranderen van de inregelkraantjes dien je wel uiterst voorzichtig te zijn. normaal gezien wordt er een verlegtekening meegeleverd met de inregelstanden berekend door de fabrikant. Dit vooral om een correte verdeling per groep maar ook voor een maximum vloertemperatuur van 29gr dit is voorgeschreven door wtcb(bijbel voor.de bouw. indin je vloer warmer wordt maak je kans op spatader , zware voeten en de fabeltjes die rondgaan over vloerverwarming. de combinatie vloerverwarming/radiatoren vind ik persoonlijk ook al te gek voor woorden vaneer deze gewoon op hoge temperatuur 65° ofzo werken. hierdoor vervalt het hele "lage temperatuurverhaal" en zal het verbruik niet veelinder zijn. Zo een hele boterham, ik hoop dat het een beetje duidelijk is maar moest je nog vragen hebben wil ik ze graag beantwoorden. mvg Kristof
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen