in september 2013 werden aan mijn nieuwbouw woning klinkers geplaatst. Een 4tal maanden na de plaatsing komen we tot de ontdekking dat onze buitenmuren vochtig zijn en groen zien.
De plaatser van de klinkers wordt hierover aangesproken en die man stelt voor een expertise te laten doen en hij brengt zelf een expert ter plaatse. Dit binnen 14 dagen na onze klacht. Het vocht in de muren wordt door de expert opgemeten en zijn conclusie is dat de klinkers tussen de 5 en 7 cm te hoog liggen.
De expert beloofd ons hierover een verslag binnen de 14 dagen waar zou in staan wat zijn concrete vaststelling is en wat de klinkerman moet doen om zijn fout recht te zetten.
Nu 6 maanden na datum heb ik nog vele telefoons naar zowel de klinkerman als de expert nog steeds geen verslag ontvangen wat maakt dat ons probleem niet opgelost geraakt. Ik heb me laten vertellen dat de expert niet verplicht is om zijn verslag rechtstreeks aan ons te bezorgen maar wel aan de klinkerman.
Deze neemt echter geen contact meer met ons op of neemt ook geen verdere stappen.
Wat kunnen wij nu zelf doen om toch ons verlag te bekomen zodat deze fout door de klinkerman moet rechtgezet worden en hoe lang blijft hij aansprakelijk voor zijn fout?
Ik heb trouwens de indruk dat beide partijen er alles aan doen om dit zaakje te laten verjaren...