Line770

Line770

Verbouwer

Lid sinds 30/10/2016

• 2 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Hela,

Project zolder.

Ik heb sinds 2j isolatie laten plaatsen op de kepers. Nu had ik graag begonnen aan de afwerking van de zolder. Gyproc is het meest gebruikelijke materiaal, maar ook vrij prijzig in afwerking, daarnaast is het een tijdrovende job wat betreft plamuren, schuren, plamuren,..

Dus ik dacht, waarom niet de blootliggende isolatiestukken, dus de ruimte tussen de kepers, behangen en daarna verven? De naden zou ik met aluminiumtape dichten?

Wordt dit gedaan? Is dit haalbaar? En welk is de meest geschikte behangerslijm?

Na praktisch een hele avond van research, staak ik even mijn zoektocht. Ik hoop dat iemand me hiermee kan verderhelpen..

Avast bedankt!

Groetjes

Line

Bekijk

hey allen,

Een oud huis zit vol oude gebreken: check!

waar ik enkel de buitenmuur wou isoleren met metal studs en gyproc, werd al snel duidelijk dat er memel in de draagbalken zat. Toen ik de metal stud op t plafond wilde bevestigen, ging deze een beetje mee omhoog. Lichte paniek.. Plafond er helemaal uitgehaald, gelukkig is de schsde beperkt. Er zijn 4 balken aangetast tot op max. 1 m lengte. 

Nu luidt mijn vraag:

kan ik deze balken (10x15cm) verstevigen door er een metalen profielen rond te bevestigen

of in de buitenmuur (geen spouw) kappen en plaats maken om extra balk van 2m naast de originele te bevestigen met bouten om hem zo wat meer steun te bieden?

Alle feedback is welkom!

Mercikes

Line

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag