Marc285

Marc285

Verbouwer

Lid sinds 01/04/2015

• 5 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord

Geschiedenis

Marc285

Drukverhogingspomp appartement

11 reacties· · #Sanitair

Geachten, ik bezit een appartement op de achtste , hoogste , verdieping van een appartementsgebouw met 40 appartementen. Ik krijg wat weinig water uit de douche. Het water komt in het gebouw binnen via een 100mm leiding in staal. ER is geen drukverhogingspomp voorzien. Was te duur en niemand wou meebetalen. Tja de lagere verdiepingen hebben er geen last van. De watermaatschappij garandeerd een minimumdruk van 4,5 bar aan de ingang van het gebouw. Bij mij meet ik , in het beste geval een druk van 2,2 bar. Maar meestal blijft deze op 1,1 bar hangen. Als ik dan zelf water verbruik,bvb wc doospoelen, dan zakt de druk naar 0,8 bar. 

Wat is de beste oplossing hiervoor? 

Alvast bedankt voor jullie bereidwillige inbreng.

Groetjes

Marc

Bekijk
Marc285

Losse draad zekeringskast

1 reactie· · #Bouwpartners

Mag ik een losse draad in de zekeringkast laten hangen. Wel afgeklemd .   Deze draad is van een oude verwarming en bij de installatie van een ander verwarmingssysteem, binnen enkele jaren, wil ik deze draad gebruiken om de juiste bedrading voor de nieuwe installatie door de buizen te trekken.  

Bekijk
Marc285

Verschil in Epc scores

5 reacties· · #Bouwpartners

Mijn Epc score is 706 maar als ik hier het rekenblad probeer kom ik nooit hoger dan 320.  Ik geef nochtans nergens isolatie in en geef aan dat alles is zoals bij de bouw in 1969. Het betreft een app op de bovenste verdieping,  onder het dak. Achtste verdiep. 

Bekijk

Ik heb op vrijdagavond bij een nieuwe vestiging van een grote firma van tegels,  tegels besteld. Deze zouden moeten geleverd worden op woensdag 1 april. Maar vandaag dinsdagmorgen, krijg ik telefoon van deze dat ze zogezegd de betaling niet ontvangen hebben. Raar er is nochtans onmiddelijk gestort bij thuiskomen na de bestelling? Het is dinsdag middag ca 13,00h. Ik stel voor om 30 minuten te wachten dan kan ik naar mijn bank bellen en deze aan detegelleverancier een mailtje laten verzenden dat de betaling wel degelijk is uitgevoerd. Maar hier wil "zij" niet op wachten en ze annuleren de levering. Bij het maken van de bestelling op vrijdagavond was alles nog mogelijk, heel vriendelijke dame. Ik kon achteraf nog het aantal m2 van de tegels en de hoogte van de tegeldragers aanpassen. Maar plotseling kan dit niet meer. Alleen de tegeldragers moesten veranderen maar volgens hen kan dit niet meer omdat de bestelling reeds bij de transporteur staat en ingepakt is. Ik moet dan na de levering de foutieve tegeldragers naar de winkel brengen en men zou dan er andere bestellen voor mij. Ook met wachttijd in de levering. Nu geven ze een nieuwe dag om te leveren en dat is 8 april. Wil dat zeggen dat de levering dan 9 dagen bij de transporteur op de camion blijft staan? Want ook tijdens deze 9 dagen kunnen de tegeldragers niet gewisseld worden. Ik kreeg heel sterk de indruk datde firma gewoon de tegels niet kon leveren omdat ze deze zelf nog niet in huis hadden. Nochtans is er vrijdagavond gezegd dat de tegels in stock waren. Wil de leverancier van de tegels pas aan de firma leveren nadat deze betaald heeft. Of heeft de firma financiele moeilijkheden en wachten ze op mijn geld om hun leverancier te betalen??

Ik ben uiteindelijk terug naar het nieuwe filiaal gegaan om daar mijn ongenoegen te uiten tegen iemand die voor me staat en niet tegen iemand die, aan een telefoon, heel ver weg van me zit en die niet geintresseerd is in mijn grieven. Ik krijg sterk het gevoel dat de firma veel het woord service in de mond neemt tijdens het overleg. maar daarna.... Gewoon 30 minuten wachten op een bevestiging van een betaling , dat kon niet. En de bestelling was al ingepakt en stond al bij de leverancier. De bestelling zou pas een dag later moeten geleverd worden. Wat schuilt hier achter??

De vriendelijke juffrouw heeft me verzekerd dat de nieuwe tegeldragers bij hen in de winkel liggen als ik op 8 april langskom om te ruilen.

Zijn er hier nog mensen die deze of gelijkaardige problemen hebben gekend?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag