Mark1960
Andere professioneelLid sinds 07/11/2024
- 34 vragen gesteld
- 179 vragen beantwoord
- 1 bedankje ontvangen
- 6 leden bedankt
Geschiedenis
Om het helemaal te begrijpen
Waarom mag het aardpunt van een generator nooit verbonden worden met de aarde van de woning en moet er een aparte aardpen geslagen worden.
Dit terwijl de kabel van generator naar groepenkast slechts 4 x 6 mm² is L1- L2.- L3. en nul
BekijkIs elke dag opnieuw opstarten van je router niet kwalijk voor de router?
Wel je mobiele data aan laten voor noodgevallen lijkt me
Dit geldt dan natuurlijk ook voor al je wifi netwerk stations ( indien aanwezig)
En CCTV camera's
Je zou dan dus ca. 50 kWh per jaar besparen
Is dat het waard?
BekijkBeste Tiramisu
Ik moet de 3 polige automaat waar we het eerder over hadden aansluiten aan de onderzijde van mijn 1-0-2 switch
Teken ik de goede positie aan met rood?
De 1-0-2 switch wordt aan de onderzijde aangesloten op de Generator en op de voefing van de stroom leverancier
BekijkBeste Forum
Enig idee waarom de Schneider 3 fase automaat aan de bovenzijde is aangesloten met Rood - Geel-Zwart ?
Is dit wel een 3 fase automaat of heet hij anders?
BekijkAls ik bij een hotelschakeling de Fase draad en de Schakeldraad verkeerd om zou hebben aangesloten ,zou dat kwaad kunnen
Schakeldraad is ook 2,5 mm²
BekijkAls hier bij de buren tijdens bliksem inslag ca 25 stopcontacten enigszins gesmolten zijn hoe zit het dan met de bedrading verderop in de muren?
Ze zijn nu in Nederland dus ik moet iets
Mark
BekijkBij mijn nieuwe inductie kookplaat (tot 7400 watt) kreeg ik tot mijn verrassing een kabel geleverd met 3 x 4 mm²
Kan ik deze gewoon op 40 Ampere afzekeren en dan alle pitten 100% gebruiken
Basis input in meterkast is 3 x 230V
BekijkEr wordt veel gesproken over een los contact ergens.
Maar
Die maakt NIET na 10 miniten ineens weer wel contact
Dus het moet iets anders zijn.
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen