Hey
Wij vragen ons af of iemand ervaring heeft met zonwerende en warmtewerende glasfolie?
Wij kochten recent een BEN nieuwbouwappartement op het 3e verdiep, wat momenteel in afwerkingsfase zit. De orientatie van de achtergevel is volledig westelijk, wat zowel een voordeel, maar ook een nadeel is omdat we vanaf de middag de volledige zon binnenkrijgen. Onze leefruimte zit ook aan die achterkant, en daar hebben wij een groot schuifraam van +-12m².
Ik ben op zoek naar een goede, en niet heel erg dure, oplossing voor de binnenschijnende zomerse zon, en vooral de zonnereflectie, en kwam uit bij glasfolie (bv type Solar Silver SS20 van Johnson Window Film).
Kan iemand me daar wat gebruikerservaring over delen? Werkt dit goed tegen zonnereflectie, en doet dit eventueel ook wat tegen hitte? Op zich is dat minder een probleem omdat we een warmtepomp installatie hebben, en dus ook de living kunnen afkoelen. Dure zaken zoals zonneluifels en screens, vinden wij daarom dus ook weggesmeten geld.
En kent er iemand wat andere alternatieven? Zo las ik recent iets over gemetaliseerde rolgordijnen van verosol, die blijkbaar ook alle zonnereflectie zouden tegenhouden. Die zijn natuurlijk weer een pak duurder. Is er iemand die daar wat ervaring mee heeft?
Alvast dank dit te delen.
Bekijk