Mercator4347862

Mercator4347862

Andere professioneel

Lid sinds 10/05/2023

• 8 vragen beantwoord

Geschiedenis

Terrence Rijswijk

beste manier om te isoleren

13 reacties· · #Isolatie
Mercator4347862
Mercator4347862

Nederland?

als het België is, waarom geen beroep doen op een benovatiecoach?

dat is gratis (op 50€ na) en doen de analyse, opvragen offertes, werfbegeleiding, en zo veel meer. 

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Géén pir of andere platen!

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Geen benovatiecoach?

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Het betreft een verdiepingsvloer. aangrenzende buitenmuren (gevel) zijn niet geisoleerd (ook geen spouw aanwezig). Vandaar dat we dit nog niet geisoleerd hebben omdat we bang zijn dat het gaat condenseren vanwege de aangrenzende buitenmuur (gevel) en dat dan de houtenbalken gaan rotten. 

Mijn excuses, ik had uw vorige post wellicht verkeerd begrepen.

Het gaat waarschijnlijk niet enkel om de plafondisolatie die je tot tegen de buitenmuur wilt aanbrengen maar eerder om het isoleren van de gehele buitenmuur langs de binnenkant.

Uw vrees over condensatie en problemen met in de muur verwerkte balkkoppen is zeer terecht !

Ik wil hier later nog graag op terugkomen. Mijn eerste idee hierover is het gebruik van bepleisterbaar isolatiemateriaal zoals houtvezelplaten of multipor die je in innig contact met de buitenmuur kan plaatsen en die je bijvoorbeeld kunt bepleisteren met een leemstuck. Bij deze methodes heb je geen gepruts met een dampscherm nodig, iets wat bij andere materialen onontbeerlijk is en je in feite nooit 100 % dampdicht kunt aanbrengen zoals het zou moeten.

Je kan misschien al eens één en ander hierover opzoeken.

Maar weet ook dat zo mogelijk het isoleren langs de buitenkant steeds de voorkeur geniet

Weer fout 'advies'. 
het soort isolatie voor binnenisolatie speelt geen rol mbt problematiek balkkoppen. 

dat van dat dampscherm is ook onzin. 

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Als je een voorzetwand gebruikt om een muur te isoleren van binnenuit gebruik je vaak ook dampremmende folie vanwege warme/ koude lucht = condensatie. Het verschil is dat ik nu alleen het plafond van een tussenverdieping aan het isoleren ben en bij de gevel een stukje buitenmuur tref (zie foto) Nu ga ik de laatse 2 'banen' in het plafond isoleren zonder dampremmende folie of iets terwijl, denk ik, nu ook net als bij het voorbeeld ''voorzetwand'' te maken heb met een stukje buitenmuur. Ik ben een leek, maar het voelt niet goed om het vol te proppen met glaswol of pirplaten terwijl ik normaal gesproken dampremmende folie etc. gebruik. ik dacht dat het eigenlijk een standaard situatie is aangezien iedereen met een tussenverdieping een stukje buitenmuur tegenkomt. Ik wil niet dat ik dadelijk mijn plafond moet openbreken vanwege het fout isoleren

Nee, daar ben je fout in. 
Een verticale wand gedraagt zich hygrothermisch helemaal anders dan een horizontale wand/plafond. 
Een verticale wordt idd bij na isolatie soms ook doorgerekend om te weten waar het dauwpunt ligt, maar er wordt geen dampscherm geplaatst. 
Een pa.fond dient natuurlijk helemaal voorzien te worden van een dampscherm. Anders heeft het geen zin. 

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Het is gewoon dom om een rechtszaak aan te spannen zonder eigen advocaat. 
je ziet meteen dat de enige aanwezige advocaat daar misbruik van maakt. 
ik vermoed dat de niet aanwezige advocaat op voorhand aan de rechtbank had laten weten niet aanwezig te kunnen zijn en daardoor rechtsgeldig uitstel heeft gevraagd. 

En bav laten uitstellen tot na vonnis. 
desnoods spreek je met met voldoende mensen af om niet aanwezig te zijn. Dan kan bav niet doorgaan. 

Bekijk
Mercator4347862
Mercator4347862

Je redenering over wat een syndicus mag en moet klopt niet. 
die syndicus hoeft helemaal geen advocaat aan te stellen voor anderen. 

ik sprak ook helemaal niet over een schriftelijke verschijning. 
ik vermoed dat een partij uitstel gevraagd heeft of dat er onduidelijkheid was wie er allemaal correct is gedagvaard. 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag