Hey, Ik wil de plafonds in mijn slaapkamers vernieuwen. Er zit al een houten raster in goede staat die ik kan hergebruiken. Ik heb wel een plat dak waterdicht maar niet geïsoleerd. Ik ben van plan om deze volgend jaar (met het nieuwe budget) te isoleren langs de buitenzijde zoals het hoort. Ik wil wel die nieuwe plafonds nu al steken omdat ik niet tot volgend jaar kan wachten daarmee. Nu is mijn vraag of ik nog steeds een dampscherm moet hangen in de slaapkamers op of boven het raster. Dit is dus een dampscherm zonder isolatie boven. Ik dacht als volgt te werk te gaan: 1: Dampscherm plaatsen boven op houten raster en luchtdicht afwerken.Er blijft dan nog ongeveer 15 cm ruimte tussen dampscherm en betonnen dak dit zonder isolatie tussen. 2: Tegen het houten raster mijn vals plafond plaatsen. Is dit een goeie oplossing en zal er tussen de ruimte van betonnen dak en dampscherm geen condens komen zowel winter als zomer? Wat te doen met inbouwspots zonder het dampscherm te beschadigen of te doorbreken? MVG michael
Bekijkmichael 1979
VerbouwerLid sinds 16/01/2013
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen