Hallo
Er is een zwarte schimmel aanwezig op mijn binnenmuur, dezelfde muur is aangrezend de achtergevel.
Weet er iemand hoe ik deze kan verwijderen?
Bedankt alvast!
BekijkLid sinds 10/10/2020
Geschiedenis
Hallo
Er is een zwarte schimmel aanwezig op mijn binnenmuur, dezelfde muur is aangrezend de achtergevel.
Weet er iemand hoe ik deze kan verwijderen?
Bedankt alvast!
BekijkHallo,
Regelmatig staat er in het lastenboek van het hoofdstuk van Gyproc/gipskartonplaten vermeld 'uitbekleding’...
Enkele voorbeelden uit het lastenboek:
- uitbekleding sanitaire toestellen
- uitbekleding buitenramen en -deuren - isolatieplaten voor bepleistering
- plafondafwerking - uitbekleding daklichtopeningen
Weet er iemand wat hiermee wordt bedoeld?
Bedankt!
BekijkHallo
Weet er iemand wat bedoelt wordt met Naadloze Plafondbekleding op Metaalgaas
a) Draadnet:
- bestaat uit een gelast gaas uit verzinkte draden met mazen van 50 x 38 mm, en voorzien van een
absorptiekarton, dat gedurende het lassen van het gaas tussen de langs -en dwarsdraden is
geweven.
. Diameter langsdraden: 1,53 mm en 3,05 mm.
. diameter dwarsdraden: 1,53 mm.
. Afmetingen paneel: 2,40 x 0,70 m.
. Gewicht paneel: +/- 1,200 kg/m2.
Er staat ook nog vermeld:
- Mazennet te bevestigen op bestaande houten roostering
- Mazennet is voldoende stevig aan dakstructuur vastgemaakt
Wordt er misschien Gyplat mee bedoeld?
Bekijkkoudgewalste C- en U-profielen in sendzimir verzinkt staal voor luchtkokers ; wat moet ik me daar bij voorstellen?
> met nominale diepte: 70mm ; dat begrijp ik ook niet?
Bedankt alvast
BekijkHoi,
Weet er iemand wat bedoelt wordt met opkanten bij een plafond in gipskartonplaten/Gyproc?
Bedankt alvast
BekijkHoe lang heb je garantie op pleisterwerken?
Ik vermoed dat het geen 10 jaar is zoals bij garantie van stabiliteit en vocht..
BekijkWat moet ik begrijpen onder de noemer 'gronderen/grondering' bij het uitvoeren van plijsterwerken?
BekijkIn de sector van het plaatsen van gipskartonplaten (ook wel Gyproc platen genoemd) spreekt men soms van zichtbare kopse kanten. Ik weet heus wel wat de kopse kanten van een gipskartonplaat zijn. Maar toch zit ik in de knoop..
Concreet was er een man die mij een rondleiding gaf, hij wees vervolgens op het plan naar verschillende muurgedeeltes met onderbrekingen en toen zei hij: "Deze stukken zijn allemaal kopse kanten"🤔
Ook werd er gesproken over een muurgedeelte met ontvouwing.. Ook met dat begrip ben ik niet bekend?
Jammer genoeg is het niet meer mogelijk om meer toelichting aan de man in kwestie te vragen
Alvast bedankt voor jullie hulp🙋‍♀️
BekijkDrie jaar geleden heb ik een appartement gekocht op de 1ste verdieping. Nu het huurcontract is afgelopen van de huurder ga ik er zelf intrekken.
Op het moment dat ik, na drie jaar, mijn terras terugzag, stelde ik vast dat er tot tegen de bovenoppervlakte van mijn terras een veranda (met roofing dak) is gebouwd op de gelijkvloers.
Mijn buurman heeft een vergunning verkregen via het omgevingsloket en ik gun het hem van harte.
Maar nu kan ik zelf geen vergunning aanvragen voor de uitbreiding van mijn terras omdat hij de veranda zo hoog heeft gebouwd.
Het omgevingsloket heeft inmiddels tweemaal telefonisch toegegeven dat ik aangeschreven had moeten worden. Maar op e-mail bevestigen ze dat niet.
Ik wil hoe dan ook dat mijn buurman de hoogte van zijn veranda aanpast (en het lijkt me logisch dat de overheidsdienst van vergunning deze aanpassing van de veranda zal moet bekostigen).
Maar uiteraard is het termijn van beroep al lang verstreken, dat is waar men voet bij stuk houdt. Maar hoe had ik ooit beroep kunnen aantekenen als ik toen niet eens in kennisgeving werd gesteld. Hahaaha dit is zo absurd!
Hier is nog een weetje: de 3 eigenaars van de 3 appartementen, de buren aan de rechtse zijkant van ons gebouw zijn allemaal wel aangeschreven door het omgevingsloket over de lopende bouwaanvraag in die periode
BekijkVraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen