mr2019

mr2019

Verbouwer

Lid sinds 15/02/2019

• 2 vragen gesteld
  • 5 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Ik wilde graag mijn voordeur laten vervangen. Heb nu een voordeur met 3 stukjes glas, om wat licht door te laten. Had een gelijkaardige voordeur in gedachten.

Nu ben ik aan het bekijken of ik hiervoor van de Vlaamse VerbouwPremie een premie kan ontvangen, maar de voorwaarden zijn zo ingewikkeld dat ik er niet veel meer van begrijp.

Ik behoor tot de laagste inkomenscategorie en mijn huis is minstens 15 jaar oud.

Is er iemand die mij kan vertellen of een nieuwe voordeur in aanmerking komt? Ook een met glas er in, of alleen een volle voordeur?

Bekijk

Wij wonen in een oud huis met een stookolietank voor verwarming en sanitair warm water. De achtergevel is goed geisoleerd en alle ramen zijn vernieuwd, en het dak is ook helemaal nieuw, dus de isolatie is vrij recent, maar natuurlijk niet optimaal zoals bij een volledig nieuw huis. We hebben radiatoren, geen vloerverwarming.

We hebben geld beschikbaar, dat we graag willen investeren om onze woning milieuvriendelijker te maken. Dus: beter voor het milieu + het moet financieel interessanter zijn dan het op een spaarrekening te laten staan. En als we het geld uitgeven, willen we graag ook van de stookolie tank af. Dus geen oplossing waarbij we die toch nog nodig hebben of van gas afhankelijk worden.

We hebben zonnepanelen die meer produceren dan we nodig hebben, maar (nog) geen thuisbatterij.

We kregen de aanbeveling van een Daikin Altherma 3H HT systeem. Kosten zijn volgens prijslijst zo'n 14.000 EUR.

Nu had ik hier natuurlijk een aantal vraagjes over:

- is deze echt voldoende om het ook de hele winter warm te hebben, of moeten we hier eens heel goed naar kijken in combinatie met onze radiatoren en leidingen en zo?

- bij 14.000 EUR systeemkosten, met welk budget moeten we dan ongeveer rekenen voor de plaatsing? Heel grof gerekend, is dan eerder 1.000 of eerder 5.000 EUR?

- heeft iemand ervaring met zo'n prijslijst van Daikin? Zijn dat prijzen die ook echt gefactureerd worden, of kan je hier nog grote kortingen op onderhandelen? Zo ja, wat is mogelijk, 10%, 20%, meer?

- zijn er andere belangrijke dingen die we moeten bekijken?

Bekijk
mr2019
mr2019

Ik wil mij ook even in de discussie mengen, want ik ben net ook bezig een keuken uit te zoeken en ben ver gevorderd met Krefel.

In de winkel hebben ze mij ook verteld dat je op elk moment nog deurtjes en lades kunt nabestellen. Misschien niet meer hetzelfde kleur als die kleur niet meer beschikbaar is! Maar daar zouden ze dan wel een mouw aan passen en ze zijn heel flexibel in dit soort gevallen.

Een nicht van mij heeft wel slechte ervaringen gehad met Krefel en toen ging ik googelen en kwam op dit forum terecht. Ik heb het nog eens nagevraagd bij Krefel, zodat ik hun standpunt schriftelijk heb.

De mevrouw van daar schrijft letterlijk dat er altijd een frontenwissel kan uitgevoerd worden, en dat de fronten op maat gemaakt worden zodat ze een wissel garanderen, maar niet kunnen garanderen dat de kleur nog beschikbaar is. Maar je kan dus steeds een nieuw front nabestellen, het wordt op maat gemaakt!!!

Misschien voor die deur eens een ander kleur nemen als contrastkleur in je keuken, pjm? 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag