Nadia1981

Nadia1981

Andere particulier

Lid sinds 25/07/2017

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Ik heb dit huis 1 jaar geleden gekocht. Mijn buurman liet weten dat hij 3 jaar geleden een aangebouwde stal aan mijn keuken had afgebroken. Dit bleek echter zonder toestemming te zijn van de vorige eigenaars. Toen ik het huis kocht werd mij hier niets van verteld. Nu blijkt dat door de afbraak van deze stal mijn muur wankel staat en dat er vocht kan binnenkomen gezien de muur nu een enkele muur is (zie foto). De buurman verwacht nu van mij om deze muur opnieuw te laten bouwen of om de resterende muur bovenaan af te breken en de dunne muur (mijn muur) te laten bestrijken met een mengsel tegen vocht. Echter als het bovenste gedeelte wordt afgebroken dan zal mijn keuken instorten. En hoe het er nu uitziet is de muur te dun en kan je zelfs het stopcontact zien van mijn keuken. Mijn vraag nu is, wie moet hier voor de kosten opdraaien gezien hij deze afbraak gedaan heeft en deze schade aan mijn muur heeft veroorzaakt ging ik ervan uit dat hij ook moet instaan voor de gevolgen en dat hij dit moet rechttrekken.

Ik hoop op een duidelijk antwoord want vrees dat dit een rechtzaak gaat worden.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag