mag mijn buur zo dicht van mijn perceel en venster zijn rookafvoeren plaatsen? Ook heeft hij langs mijn kant van de gemene muur pur platen geplaatst...
BekijkNdn1986
Andere particulierLid sinds 18/02/2024
- 3 vragen gesteld
- 5 vragen beantwoord
Geschiedenis
Hallo,
Onze buurman wilt zijn bijgebouw regulariseren.
Hij wilt een raam plaatsen op 50cm+- van ons gasketel rookafvoer. Omwille dat hij 60cm hoger heeft gebouwd en afwijkt van zijn initiele plannen komt zijn raam nu letterlijk naast ons rookafvoer en komt er ook een heel stuk verder bovenuit.
Kan dit zomaar? We hebben dit al aangekaart bij de RO dienst van onze gemeente. Maar lijken zich daar niet veel van aan te trekken.
Over de privacy schending zijn we ook niet happig. Er is een rechtstreekse inkijk op onze terras op minder dan 1m van de perceelgrens. Omdat hij zodanig hoog heeft gebouwd moeten we dan een muur optrekken van 2m40...
BekijkHallo,
Mijn Buur gaat zijn woning uitbreiden. Het probleem is dat hij ongeveer 50cm hoger, 1m70 dieper en 40cm breeder aan het verbouwen is dan wat zijn bouwplannen weergeven. Op zich kan Ik ermee leven. Het probleem is dat hun perceel al 30cm hoger ligt + nog eens die extra bijgebouwde 50cm... En nu hebben zij ook de inkeping voor de toekomistige raam op 40 cm van de perceelgrens geplaatst en kan je vervolgens gewoon alles zien op ons terras. We moeten dan voor ons privacy te behouden een muur optrekken van bijna 2m80 weg licht en wat een lelijke zicht...
Op de plannen hadden ze 1m70 achteruit moet bouwen en het raam op 75cm van de perceelgrens moeten plaatsen en niet op 40cm. Dan was er geen privacy probleem geweest. Wij hebben ook een gasketel uitlaat op ons achtergevel. Ze gaan dus hun raam op een afstand van 40cm van onze uitlaat bouwen...
Ook hebben ze bij het afbreken van het bijgebouw die er vroeger stond, de gemene muur gewoon 6maand bloot laten staan waardoor wij nu waterschade hebben opgelopen. Ze hebben ook een toilet in de gemene muur gebouwd, we zijn erachter gekomen omdat ze door ons muur hebben geboord.. we willen ook in Goede termen blijven, maar dit begint echt zwaar te wegen...
Waterschade en bezchadiging zijn al doorgegeveven aan de verzekeringen, we zullen vergoed worden.
We zijn anoniem gaan klagen bij de RO dienst, zij gingen dit verder opnemen, maar nu zijn we 2 weken verder en blijven ze lekker verder bouwen en er gebeurt niets?
Zou de gemeente haar verantwoordelijkheid niet moeten opnemen? Kan dit geregaluriseerd worden? Wij hopen van niet, want dan wordt de verantwoordelijkheid opnieuw bij ons gelegd. De buur had al op zijn dak een groot stuk bijgebouwd voor dat ie zijn vergunning had ontvangen. Uiteindelijk kon dit verhindert worden alleen door ons, wegens privacy schending. Hij is bij ons komen vragen om dit toe te laten. Wij hebben uiteindelijk geplooid om geen oorlog te ontketenen. En nu 6 maand verder zitten wij met een nieuw probleem...
Wat een hel.
mvg
Nn
BekijkOnze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen