odie1976

odie1976

Andere particulier

Lid sinds 05/04/2018

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

odie1976

Effect waterontharding

8 reacties· · #Sanitair

Ik woon in Limburg waar men standaard hard water heeft. Daarom liet ik ook een ontharder plaatsen. Die haalt de kalk dus uit mn water tot een hardheid van 7 franse graden.

Twee jaar geleden liet ik ook een elektrische boiler (Ariston) en een volledig nieuwe CVinstallatie (Buderus, hoogrendementsketel) plaatsen. Sindsdien heb ik aan beide al tweemaal problemen gehad. De installateurs van zowel Ariston als Buderus zeggen dat 7 franse graden te laag is en dat dat invreet op het metaal. En dat een reparatie daarom ook niet meer onder de garantie valt !!

Het bedrijf van de ontharding stelt echter dat ze altijd instellen op 7 franse graden en dat een hogere instelling op het risico van de klant valt... Als je hoger gaat zou je kalkafzetting op al je apparaten krijgen.

Is deze spagaat normaal? Is het normaal dat CVketel en boiler zo gevoelig zijn voor een hardheid van  7 franse graden? Op hoeveel franse graden stellen jullie de ontharder in? alle hulp is welkom.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag