ontevreden huurder

ontevreden huurder

Andere particulier

Lid sinds 02/05/2022

  • 1 vraag gesteld

Geschiedenis

Begin december 2021 ben ik een woning gaan bekijken die verhuurd werd door via een immokantoor.

2 dagen nadien kon ik het kontrakt gaan tekenen met de eigenaar op hun kantoor.

1 week later waren alle verplichtingen voldaan (eerste maand huur gestort; 3 maanden huur op een rekening bij Korfina, plaatsbeschrijving betaald en brandverzekering voorgelegd).

Ik kon beschikken over de sleutels, 2 weken voor het ingaan van het kontrakt (op het moment van de ondertekening van de plaatsbeschrijving). Op dat moment kwam het ter sprake dat het putwater was die uit de kraan kwam, en volgens de persoon van het immokantoor , perfect drinkbaar.

Op hetzelfde moment liep ik nog eens rond in de woning, en ging op zolder eens kijken of alles in orde was. Wat bleek toen, de isolatie (die overigens slecht bevestigd) was kwam op verschillende plaatsen los door het binnendringen van een steenmarter.

Op mijn vraag aan de eigenaar hoe hij dit ging aanpakken, antwoorde hij dat er net zoiets als een koude douche over hem gestort werd. Maar hij beloofde toch van het in orde te brengen.

Enkele dagen later tijden het verhuizen werkte ik water in de kelder, vochtplekken in de slaapkamers, en de druk van het water (putwater) was te laag.

Ik vroeg toen of hij hier iets kon aan doen, een zwaardere pomp plaatsen , want als de wasmachine water inpompte kon ik onmogelijk tegelijkertijd douchen.

dit was niet mogelijk.

Ik toonde toen de vochtige plekken op de muren, met de champignons erop, en hij was verbaasd dat dit terug zichtbaar was, "ik heb er nochtans meerdere lagen verf opgedaan" was zijn antwoord.

Op mijn vraag om de gebreken op te lossen, reageerde hij niet.

Op mijn mails werd gewoon niet geantwoord.

Reparaties kwamen er niet.

Teneinde heb ik aan de gemeente een woingcontrole aangevraagd, welke nu afgesloten is door wonen vlaanderen.

Resultaat, woning is onbewoonbaar verklaard door 3 gebreken van cat3, nl geen drinkbaar water(putwater met loden buis, een probleem met electriciteit en geen aanvoer en afvoer van lucht in de woonkamer waar verwarmd wordt met houtkachel "kans op CO2 vergiftiging").

Dat de eigenaar dit allemaal niet wist (hij is tenslotte al 74 jaar) ok, maar het immokantoor als professionals zouden dit toch moeten weten.

volgens mijn berekeningen ga ik dit pand terug moeten verlaten (als de eigenaar dit niet oplost en dat zal hij ook niet doen) op 15 augustus.

Mijn vraag nu, kan ik klacht neerleggen tegen het immokantoor, en terugbetaling eisen van de gemaakte kosten ivm de plaasbeschrijving en verlies van teruggave borgstelling (Korfina betaalt geen 100% terug)

Alvast bedankt voor jullie antwoorden. 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag