Een viertal maanden geleden begonnen de holle potdallen van de verdieping aan de onderkant scheurtjes te vertonen, en enkele muren gaven krakende geluiden. ( geluid is zoiets als een stukje hout dat je breekt.) Bij het zoeken van de oorzaak, heb ik op zolder gezien dat de gordingen meer dan 6 cm door hingen. Naar aanleiding daarvan, heb ik dan ook tot drie verschillende ingineurs gecontacteerd, die mij vertelde dat de gordingen versterkt moetsen worden, om dzo de druk van de muurplaat te krijgen. Dit heb ik dan ook laten doen, en zelfs meer dan de ingineurs voor schreven. Toch zelfs op het moment dat het gewicht van het dak was gehaald om de werkzaamhden uit te voeren, bleven de scheurtjes erbij komen, en het krakend geluid bleef ook. Hiervoor heb ik de Ingineurs weer tot thuis laten komen, en ze zeggen alle drie dat dit geen kwaad kan. Indien dit geen kwaad kan, waarom krijg ik dan toch scheuren en blijven die nare geluidjes in de muren. En dit bij een huis dat al meer dan 45 jaar oud is, en dit nu pas begint te doen. Ik wil best de vakmensen die thuis zijn geweest geloven, maar heb hier toch mijn twijfels bij. Kan iemand mij gerust stellen hier?
Bekijk
pascal1965
Andere particulierLid sinds 15/09/2015
- 1 vraag gesteld
- 3 vragen beantwoord
- 4 leden bedankt
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen