Een bedrijf heeft bij ons binnendeuren geplaatst. Vooreerst was er een welles nietes spelletje over de afwerking van de deuren op de vloer. Dit hebben wij uiteindelijk voor onze rekening genomen. Een aantal dagen nadat de deuren waren geplaatst, hebben wij deuren voor het eerst dichtgedaan. Deuren waren blijven openstaan omwille van geurhinder verf en PU-schuim. Nu bleek dat er grote spleten zijn aan de zijkanten van de deuren, nl. aan de kant van de scharnieren (zie foto in bijlage; gele lijn is licht in de andere kamer wanneer deur volledig gesloten is). Wij vrezen voor enorme tocht in de winter. Wij hebben dit gemaild naar betreffend bedrijf. Zij lieten doorschijnen dat het ons enkel te doen was om factuur niet volledig te moeten betalen omdat we eerder het welles nietes spelletje hadden van de afwerking. Dit was echter zeker niet onze bedoeling. De factuurvoorwaarden vermelden dat factuur wordt verhoogd met 20% en er verwijlintresten worden aangerekend van 10% per jaar. We zagen de bui al hangen als we niet op tijd zouden betalen omdat leverancier vond dat we ongelijk hadden over afwerking. We hebben contact opgenomen met FOD-economie om te zien wat we best konden doen. Zij raadden ons aan om factuur volledig te betalen maar onder voorbehoud en een aangetekend schrijven te sturen met klachten en hierin te vermelden ‘betaling onder voorbehoud met alle rechten en zonder enige nadelige erkenning’. De fout die we gemaakt hebben is deze raad op te volgen want nu proberen we al dagen, tevergeefs, leverancier te laten langskomen om naar deuren te kijken en probleem eventueel op te lossen. Er is trouwens ook een deur waar een haartje in de lak zit. Indien dit haartje loslaat door deuren wekelijks af te kuisen, is lak beschadigd. Ons probleem is ook een beetje dat we niet weten of spleten van aanvaardbare grootte zijn of niet. Ons lijkt alvast van niet. Wat kunnen we doen zonder al te veel op kosten gejaagd te worden? Firma zal waarschijnlijk niet akkoord gaan met verzoeningscommissie.
Bekijk