peter1975

peter1975

Andere particulier

Lid sinds 05/01/2022

• 2 vragen gesteld
  • 4 vragen beantwoord
  • 1 lid bedankt

Geschiedenis

Beste forumleden, gelet op de energieprijzen heb ik de voorbije 2 weken enkel verwarmd met mijn pelletkachel, dus thermostaat stond uit, en onze gasketel van daalderop met geintegreerde boiler moest dus enkel voor warm douchewater zorgen.  Toch verbruik ik meer dan 2 kuub (=20 kWh) gas per dag blijkbaar (gezin met 3 - korte douches 1x/dag).  Is dit normaal te noemen of moet ik  denken aan een sluipverbruik in het cv circuit?  2 kuub per dag x 365 zou leiden tot 7000 kWh op jaarbasis enkel voor het nemen van douches???  ter info referentie gasverbruik voor een gezin van 3 incl verwarming CV is naaar het schijnt 17000kWh.   Mijn totaalverbruik vorig jaar zat rond de 40000kWh, jullie begrijpen wel dat ik me zorgen maak bij groothandelprijzen van rond de 200 euro per MWh.  Het betreft een medium-sized vrijstaande woning eigenlijk best wel geisoleerd...

Bekijk

Gisteren is een 6mm2 kabel doorgesmolten dit was een van de fasedraden van de 380V+N leiding die binnenkwam en is  gesmolten op de plaats waar de leiding de kast binnenkomt.  Onmiddellijk erna staat een aardlekschakelaar die functionneert maar niet was afgesprongen.

Vrouw was wel bezig met veel tegelijk: wasmachine+droger+oven+strijkijzer maar al die toestellen zijn behoorlijk verdeeld over de verschillende fasen.  Geen enkele zekering is gesprongen.

Maar toch had ik bijna brand in de kast!  Wat kan ik doen om dit te voorkomen?

Misschien ongerelateerd maar toch te vermelden: in een verdere aftakking heb ik een bijkomende aardlekschakelaar staan die wel defect lijkt te zijn: op 1 van de uitgangen ervan komt geen spanning meer op te staan, maar toch was de corresponderende ingang voelbaar warm - dit was het enige andere punt in de kast waar de leiding nog warm was.  Die aardlekschakelaar ga ik sowieso vervangen, maar zou dit defect een overbelasting kunnen veroorzaakt hebben op de hoofdleiding?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag