Beste,
Ik heb een woning op plan gekocht en ik ga tegen meerkost al zoveel mogelijk te laten voorzien voor de laadpaal (oa al trekken van de voeding maar ook al de nodige diff's en groep laten voorzien in de kast).
Het betreft een 3-fasige laadpaal (3x16A) met ingebouwde DC lekstroom detectie @ 6ma.
Is dit het correctie schema voor hem aan te sluiten (zie bijlage)?
Het betreft slechts een laadpaal met 1 socket, ik ben niet van plan meerdere sockets of laadpalen te plaatsne.
De PE aarding is volgens dat schema apart voorzien: maar ik vermoed dat dat ook gewoon mag door de 5G6 XVB kabel te gebruiken als 'teruglevering' van de PE?
Ik voorzie nu een 3-fasige laadpaal: stel dat het toch een monofasige wordt met slechts 1x32A, veranderd het schema dan fundamenteel? Of spreken we enkel over een andere diff en andere groepenzekering?
Ik stel mijn vraag ook vooral omdat ik op internet lees dat ik de DC aardlekschakelaar moet voorzien: volgens mij moet dat niet in mijn situatie gezien in mijn laadpaal al een DC aardlekschakelaar zit @ 6ma. Correct?
Voor ik mijn elektrieker de opdracht geef om dit uit te voeren, vraag ik liefst even advies :-)
Tnx!
Pieter
Bekijk