Philippe1983

Philippe1983

Andere particulier

Lid sinds 14/04/2015

• 9 vragen gesteld
  • 9 vragen beantwoord
  • 2 leden bedankt

Geschiedenis

Philippe1983

Dampscherm nodig?

4 reacties· · #Isolatie

Ik heb zojuist in mijn nieuwbouw isolatie voorzien onder het hellende dak. 
ben ook nog van plan om de ondervloer dan van de zolder te voorzien van extra isolatie. 

moet ik dan gebruik maken van een dampscherm? 
ik lees vooral in vochtige ruimtes dit zeker nodig is zoals de badkamer, maar waar andere ruimtes zijn dit niet echt nodig is. ( in alle vochtige ruimtes is c+ voorzien van ventilatie) 

als het toch nodig is moet ik deze tegen het dak plaatsen of tegen de balklaag zoldering? 

alvast bedankt. 

Bekijk

Volgende week beginnen de loodgieter en de electricien aan de afwerking van mijn nieuwbouw. 
echter zou ik af en toe naar daar moeten om op te volgen alsook te overleggen waar alles moet komen. 

nu vraag ik me af mag ik in tijden van Corona naar daar gaan de woning zelf ligt 70KM van mijn huidige woning. 
we moeten ook starten aangezien ik maar 6 maand meer heb om alles afgewerkt te krijgen want tegen dan moet ik uit mijn huidige woning. 

Bekijk
Philippe1983

oud huis (33jaar) renoveren

1 reactie· · #Bouwpartners

forum collega's 

Wij zijn van plan een ouder huis op te kopen en volledig te renoveren binnenin.

M.A.W chape uitbreken om vloerverwarming te kunnen voorrzien en nieuwe chape hiervoor rekenen we op een goeie 10 000€

Nieuwe electriciteit 8000€

Nieuwe sanitaire leidingen 8000€

Nieuwe ramen in PVC 25000€

Nieuwe dorpels voor de ramen 2000 €

Extra Isolatie 5000 € (dak/muren injecteren)

Gondwerken tuin 5000€ aanvoeren nieuwe verse grond en recht trekken

Keuken en badkamer wordt gezet door mijn schoonvader die keuken zet en maatkasten dus hiervoor rekenen we een goeie 10000€ aan materiaal

kortom we hebben een goeie 100 000€ om een woning van 250 m2 te verbouwen 

we weten we waarschijnlijk niet alles kunnen doen maar lijkt dit haalbaar? 

Graag reacties van mensen die ook al verbouwd hebben?

alvast bedankt 

mvg

PH

Bekijk
Jorgen

Woningen compere

1 reactie· · #Ontwerp
Philippe1983
Philippe1983

Dag jorgen 

hebben jullie dan uiteindelijk gebouw met compere ? 

mvg

ph. 

Bekijk
Lukasz

Compere

7 reacties· · #Ontwerp
Philippe1983
Philippe1983

Beste Bartje 

nen hoe is het einde van bebouwing gegaan alles goed verlopen? Heb je all in alles laten doen of enkel wind en waterdicht? 

mvg

Bekijk
Philippe1983

Totaalprijs sod

· #Ontwerp

Ik heb bij een sod een overeenkomst voor de bouw van een nieuwe woning aangegaan op basis van berekende prijs door hun. 180000 euro voor de infrastructuur en totaalprijs van 314590 euro. 

Nu een buur van mij had enkele maanden ervoor ook bij diezelfde bouwfirma  en zelfde verkaveling een overeenkomst aangegaan.

Nu blijkt dat voor de bouwwerken starte zijn totaalprijs met 20 000 euro omhoog is gegaan door extra funderingen die nodig zijn volgens hun. 

Kan dit zomaar? Ben je niet beschermt door de wet de Bruyne hiervoor? 

Alvast bedankt voor de feedbacks. 

Mvg

philippe

Bekijk

Beste

ik heb een vraag I.V.M centrale verwarming nieuwbouwoning. (sod)

Momenteel hebben wij Vloerverwarming op de GLV en badkamer voor een prijs van 3438 euro.

Op de slaapkamers hebben we nog altijd gekozen voor de standaard radiatoren

de installatie hiervan incl. ketel en Etc. kosten ons 9713 euro.

Ik vind dit toch een rare berekening en zou graag jullie mening hiervan horen.

Alvast bedankt voor de reacties.

Bekijk
Plankan

Nieuwbouw financieel.

3 reacties· · #Bouwpartners
Philippe1983
Philippe1983

Beste

Ik ben momenteel aan het bouwen met een SOD Firma.

bij ons kost het ongeveer 1558 euro/m² volledig afgewerkt.

je kan altijd kiezen voor een winddichte woning te laten zetten door een SOD.

Je moet er dan wel bij opletten als er iets fout gaat gaat de ene aannemer dit steken op de andere.

Als je met Sod werkt moet je er altijd vanuit gaan ofwel doe je 80 procent zelf ofwel laat je alles doen door hun, als er dan iets fout gaat moeten zij dit oplossen ook en kunnnen er onderling tussen de verschillende leveranciers geen conflicten ontstaan.

Denk goed na voor je aan een windichte woning begint.

Bekijk

beste

Wij staan op het punt om onze oude woning te verkopen en een nieuwe te bouwen.

van onze oude woning zouden wij in het slechte geval 290 000 euro krijgen waarop nog een hypothicaire lening van 175 000 euro rust.

Wij hebben dus min. een overwaarde van 115 000 euro.

De nieuwbouwwoning zou komen op 290 000 euro.( word gebouwd met SOD)

Voor het einde van deze maand moeten we beslissen of we tekenen voor de nieuwbouwwoning en vanaf volgende week word onze oude woning te koop gesteld.

Wij zien ons genoodzaakt om een overbruggingskrediet aan te gaan om de schijven van de nieuwbouwwoning te kunnen bekostigen.

Volgens de bank moeten wij enkel op de overwaarde van de oude woning een overbruggingskrediet aangaan aangezien ze van oordeel zijn dat onze oude woning BJ 2006 snel zou verkopen.

Wat wij graag zouden weten is neem nu dat onze woning binnen de 5 maand word verkocht en we het overburggingskrediet terugbetalen  moeten wij dan direct ook al beginnen betalen op de nieuwe hypothicaire lening van 175000 euro die we aangaan voor de nieuwbouw.

Waarom we dit vragen is omdat we graag onze oude woning in samenspraak met de koper zouden willen blijven huren tot de nieuwbouw af is omdat we nergens naartoe kunnen.

Dan zouden wij volgens ons de huurprijs van de oude woning moeten betalen + de aflossing van het hypothicaire lening van de nieuwbouw wat natuurlijk moeilijk zal worden.

Want wij zouden ongeveer 750 euro huur + 740 euro voor de nieuwe hypothicaire lening moeten betalen of zien we dit verkeerd?

Alvast bedankt voor de reacties.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag