Pj4444

Pj4444

Andere particulier

Lid sinds 19/03/2022

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Pj4444

Heb ik een vochtprobleem?

3 reacties· · #Muren

Dag forum, 

Begin dit jaar kochten we een huis. Vanaf het begin zagen we deze 2 kringen op de muren.  Ons werd verteld dat het behang met teveel lijm werd geplakt maar ik begin nu te twijfelen. Zou er geen sprake kunnen zijn van een vochtprobleem in de muren? Ik zie op ons weerstation een vochtigheid die varieert tussen de 55 en 65%. Kan dit hiermee te maken hebben?

Dank voor jullie input.

Bekijk

Beste forumleden,

Wij hebben recent een huis gekocht met 2 types baksteen. De bovenste laag bestaat uit een klassieke rode baksteen. De onderste laag, waar de kelder gedeeltelijk boven de grond zit, bestaat uit een ander soort steen. Het is in die laatste steen dat ik kleine barstjes zie (zie foto's). De barstjes beperken zich niet tot 1 specifieke zonde maar bevinden zich rondom het hele huis. Bij de andere baksteensoort zie ik hier niets van.

Is dit iets dat kwaad kan? Zo ja, valt het gemakkelijk op te lossen en hoe? Het is al een iets ouder huis (gebouwd jaren 60), dus ik hoop dat het een typisch ouderdomskwaaltje is zonder verdere gevolgen. 

Alvast bedankt voor enige input.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag