Wij vinden het spijtig dat er geen communicatie was/is tussen onze architect* (* aangepast door moderator: geen namen vernoemen aub, zie forumregels) en de aannemer en verkoper van het poolhouse ; alsook onze verschillende opmerkingen en telefonische contacten Is zij zelden naar de werf komen kijken laat staan tijdens de werken is ze nooit komen opdagen.
Ze heeft nooit aangedrongen bij de aannemer om de werken te starten of gevraagd wanneer ze gedaan zouden zijn; dit tijdens de hele duur van de werken ... meer dan één jaar en half .
"Goodwill" van de aannemer die geen planning of "dead-line" had.
Van bij aanvang tot het einde van de werken is er nooit iets op papier gezet .
De architecte heeft ons ook nooit ingelicht welke documenten opgesteld moeten worden om ons wettelijk te beschermen .
Ze heeft het ook nagelaten ons te informeren dat : als wij een rekening ontvingen deze niet direct hoeven te betalen en zij eerst de gedane werken moest controleren en indien ok wij dan pas de aannemer moesten vereffenen.
Door deze zeer belangrijke informatie ons niet meegedeeld te hebben, hebben wij uit onwetenheid de rekeningen steeds correct na 10 dagen van ontvangst overgemaakt.
Ze heeft zelfs de 3 bladen met onze opmmerkingen en bijhorende foto's die ze is komen maken -op ons aandringen- op 25 augustus 2018 ook niet verstuurd naar de aannemer.
Dus hebben wij die zelf verstuurd naar de aannemer zowel per mail als per aangetekend schrijven.
Elke betrokken partij schuift de fouten die gemaakt zijn op onze werf in elkaars schoenen.
Onze conclusie: geen van de 3 partijen geeft toe fout te zijn en is bereid een compromi te sluiten.

Rigo-Bavin
VerbouwerLid sinds 05/09/2018
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen