Robin1988

Robin1988

Bouwer

Lid sinds 25/10/2025

• 2 vragen gesteld

Geschiedenis

Hallo,

Bij de bouw van ons huis is de doorvoerwachtbuis in de fundering dichtgemaakt. Nu loopt hier de elektriciteitkabel voor het tuinhuis door en ik zou deze wachtbuis terug toegankelijk willen maken om er een UTP kabel bij door te trekken of enig andere kabels in de toekomst.

Het idee is om de tegel, chape en pur boven de doorvoerwachtbuis weg te kappen om dan deze wachtbuis te verlengen tot boven tegelniveau. 

Kan ik na het verlengen van de wachtbuis het overgebleven gat rondom gewoon opvullen met gespoten pur en een laagje cement of hoe pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt voor de input 🙂

Bekijk

Hallo,

Bij de bouw van ons huis heeft de man van het sanitair de doorvoerwachtbuis die in de fundering zit en naar buiten gaat (waar onze elektriciteitskabel voor het tuinhuis doorloopt) dichtgemaakt voor het chappen. 

Echter zou ik nu een UTP kabel naar het tuinhuis willen trekken en heb ik ondertussen via de plannen ook de doorvoerwachtbuis kunnen localiseren. 

Het idee is om de tegel, chape en pur boven de doorvoerwachtbuis in de garage uit te breken en deze dan te verlengen tot boven het tegelniveau.
Kan ik daarna dan het gat rond de verlengde wachtbuis in de pur en chape gewoon terug opvullen met wat gespoten pur en laagje cement of pak ik dit het beste aan?

Alvast bedankt voor jullie input 🙂

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag