_Robin_895

_Robin_895

Andere particulier

Lid sinds 30/07/2016

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Hallo, mijn buren verbouwen hun huis die grenst aan het mijne. Half open bebouwing...

Daarbij verhogen ze hun zadeldak met 2.5 meter ongeveer en komt dan Bijna 5 meter met de nok

boven mijn plat dak uit.  Nu willen ze de binnenmuur in houtskelet maken. Helaas lopen er 2 schouwen ook door mijn huis die ieder apart uitmonden beiden op ongeveer 3 meter van de nok horizontaal gemeten dus. Oorsprongkelijk waren deze ieder apart ongeveer een 75 cm boven de helling van het zadeldak uitgemetst.

Hoe hoog zouden zij de schouwen moeten meemetsen ?

Dan nog een probleempje, ze willen voor de houtskelet binnenmuur een facadesteentje plaatsen en de schouwen daar ook in optrekken MAAR willen de binnenkant van de schouw tegen hun houtskelet de steen niet doormetsen maar die binnenzijde met een promatect plaat optrekken tot tegen hun dakrand en dat rechtstreeks tegen hun houtwerk !!

Dit is toch te gek voor woorden ? volgens mij is dit geen rookkanaal meer dan maar een schacht en is dit toch een levensbedreigende situatie ?

Ik voeg een foto bij, ze hebben een ringbalk gegoten op hun binnenmuur daar zie je de uitsparing voor de promatect plaat en een OSB die ze gelaten hebben de rest word in gevelsteen meegemetst... ???? Hun binnenmuur staat te dicht op mijn kant maar dit gaan ze al aanpassen...

Ik kan de foto voorlopig niet uploaden kzal deze eerst moeten downsizen...

Bekijk
Peter1981

Plaatsen van schouw

1 reactie· · #Verwarming & koeling
_Robin_895
_Robin_895

In dit geval lijkt me de kachel op een andere plaats zetten de enige optie.

Je moet rekening houden dat je een rookkanaal zal moeten voorzien van beneden tot helemaal uit je dak en liefst zo recht mogelijk omhoog.

Misschien dat je met een geforceerde uitlaat horizontaal mag verlopen maar dit weet ik niet persoonlijk.

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag