Ik heb een nieuw appartement, in een project met 6 appartementen gekocht. Ik betaalde bij aankoop in 2021 3000€ + 21% BTW = 3025€ provisie en in dienst stelling nutsvoorzieningen.
Deze week heb ik een afrekening ontvangen: “Afrekening van alle aansluitingskosten + keuringen volgens lastenboek.”
Voor de 6 appartementen in het project worden in totaal volgende zaken aangerekend excl BTW.
Het eind totaal werd gedeeld door 6 na aftrek van de betaalde voorschotten van 3000€ excl BTW die bij de aankoop van het appartement werden betaald.
- Aanleg standaard aftakking Watergroep 5755,27€
- 225m Aansluitkabels Fluvius EXVB 4 x 16mm² 3375,00€
- 15m Aansluitkabels Fluvius EXVB 4 x 50mm² 750,00€
-Aansluitingskosten + meterwerken Fluvius 7632,55€
- Meterbatterij Fluvius 2749,28€
- Tussenkomst distributie netwerk Telenet 751,50€
- 225m Aansluitingskabel Telenet appartementen 787,50€
- 126m Extra overlengte aansluitkabel Telenet 630,00€
- Aansluitingskosten riolering Watergroep 750,00€
- keuring elektriciteit appartementen 6st 1260,00€
- Keuring elektriciteit algemene delen 250,00€
In verband met dit alles zit ik met een aantal vragen.
- Heb ik het recht om details te ontvangen van de bouwpromotor over deze facturen zodanig dat ik kan nakijken vanwaar al deze bedragen komen als er op voorhand geen prijzen zijn gegeven?
Hij kan om het even welk bedrag op de factuur zetten. Ik veronderstel toch dat ik mag weten wat ik waarvoor betaal?
Mvg,
RVDH
Bekijk