Roxy756

Roxy756

Andere particulier

Lid sinds 07/02/2017

• 1 vraag gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

Ik heb een houtskeletbouw waarbij de binnenmuren bestaan uit gyproc met alu achterkant, op de houtskelet bevestigd.  Ik ga nu de badkamer laten renoveren.  Hierbij gaat deze volledig afgebroken worden : alle tegels afkappen en gyproc verwijderen.  Dan wordt er nieuwe gyproc gezet en terug betegeld met keramische tegels.  Nu is mijn vraag of dit terug gyproc met alu achterkant moet zijn. Of is waterbestendige (groene) gyproc voldoende Ik dacht namelijk dat deze alu achterkant diende als dampscherm.  Klopt dit ?  

Bekijk
Roxy756
Roxy756

Een teveel aan electriciteit wordt door het "net" vergoed aan de op dat ogenblik geldende electriciteits prijs.

Hoe gaat dit berekend worden ?  In de zomer wordt er veel elektriciteit opgewekt, dus groot aanbod, lage prijs.  In de winter weinig aanbod, hoge prijs.  Dus wat je te veel opwekt in de zomer wordt tegen een lagere elektriciteitsprijs vergoed dan wat je verbruikt in de winter ?

En zit in de vergoeding enkel de elektriciteitsprijs ?  Want dit is maar 1/3 van wat je betaalt voor de elektriciteit die je verbruikt.  Hierin zitten ook distributiekosten, overheidsbijdragen e.d.  Dus nogmaals minder vergoed dan wat je voor de afgenomen enrgie moet betalen ?

Of gaat het berekend worden over een gans jaar ,  Als je 1000 kw opwekt en 1000 verbruikt, is het resultaat 0 ?

En uw machines (wasmachine, vaatwasser, droogkast) laten starten als de elektriciteitsprijs laag is (dus in de zomer,  bij een overaanbod, overdag als je bent gaan werken) ?  Wie gaat dat doen ?

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag