sara123456

sara123456

Andere particulier

Lid sinds 24/08/2022

• 3 vragen gesteld
  • 9 vragen beantwoord
  • 7 leden bedankt

Geschiedenis

Mijn appartement wordt over enkele maanden opgeleverd. Ik wil graag een expert die me bijstaat bij de voorlopige oplevering, want zelf ben ik een leek en zal ik niet alle zichtbare gebreken zien die een expert wel zal zien. Graag enkele namen van personen/firma's regio Limburg die me zouden kunnen helpen.

Bekijk

Mijn nog te bouwen nieuwbouwappartement gaat aan de woonkamer/open keuken allemaal glas hebben van boven tot onder met aangrenzend een terras waarboven een identiek terras zal zijn van de bovenbuur. Dit terras zal zuid-oost gericht zijn, en de slaapkamers aan de achterkant noord-west gericht. De voorlopige EPB geeft een oververhittingsindicator weer van 2600 Kh, dit zonder zonwering. Mijn vraag is nu of, en waar ik dan best zonwering plaats. Airco heb ik liever niet, ook actieve koeling met de warmtepomp wil ik niet. Alvast bedankt voor jullie advies!

Bekijk

Bij het opendraaien van de douchekraan ervaren we soms een kortstondige rioollucht afkomstig uit het doucheputje. Nadat de kraan ongeveer 30 seconden openstaat, is de stank weer weg. De douchesifon is steeds voldoende gevuld met water (dus ook voordat we de kraan opendraaien) en is niet kapot of lek. De stank hangt niet samen met bepaalde weersomstandigheden. We hebben naar mijn weten wel geen standleiding of iets dergelijks. Er is denk ik ook geen beluchter aanwezig op de douchesifon. Alle andere kranen in het huis hebben het probleem niet. De buitenriolering is ook helemaal vernieuwd en goedgekeurd. Heeft iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn? We hebben het volgende type douchesifon: https://www.sawiday.be/nl-be/p/77069325/geberit-dompelbuis-en-drager-voor-douchesifon-d90-2006-2017?utm_source=google&utm_medium=shopping_free&gclid=CjwKCAjwmJeYBhAwEiwAXlg0AQ-Ly_fXk1S5VXg0Pgoz-Syk7LNMGzS0WN3OrkIIC1UlndpNb5SABhoCPAEQAvD_BwE

Deze steekt zoals op de foto in elkaar en alles is goed luchtdicht aangedrukt. Als we de douche niet gebruiken, hebben we nooit last van geur. 

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag