De start van onze woning (houtskelet) vond plaat in augustus 2009, de oplevering einde 2010. Ondertussen staat ons huis ongeveer 4 jaar. Elk jaar opnieuw merk ik dat ons huis 'zet', wat volgens mij de eerste jaren normaal is. Hierdoor moet ik steeds de buitendeuren regelen. Nu heeft het ondertussen weer gevroren, en merk ik opnieuw dat ik ze zal moeten regelen, maar er is spijtig genoeg niet veel speling meer over. Kan ik de bouwfirma in gebreke stellen indien de deuren niet meer kan regelen? Zo ja, welke stappen moet ik hiervoor ondernemen? Daarnaast ligt er geen afgewerkte vloer op de zolder, deze is afgewerkt met spaanplaten. Hier zie je dat de afstand tussen de verschillende modules steeds groter wordt. In het begin sloten de platen en de balken mooi tegen elkaar aan. Nu hebben we op sommige plaatsen al 1,5cm ruimte tussen de platen (en dit over ganse lijnen), en dus ook tussen 2 naast elkaar liggende balken. In de badkamer is dit ook te merken, omdat daar de plinten ongeveer 2 a 3mm van de vloer zijn gekomen, en ook de vloer is voor de helft aan het loskomen. Verder zijn er ook verschillende scheuren aan het komen. Vooral in de badkamer maar ook in andere ruimtes. De binnendeuren die op de bovenverdieping zijn geplaatst hebben we ook al een aantal keren moeten 'bijwerken' omdat we deze anders niet meer dicht kregen. Is het normaal dat de afstand tussen deze 'modules' vergroot? Of zouden deze niet mogen vergroten, omdat deze onderling verbonden moeten zijn? Heeft men hier een fout gemaakt? En kan ik ook hier de bouwfirma in gebreke stellen? Zo ja, op welke wijze?
BekijkSarah 358
Andere particulierLid sinds 03/02/2013
- 1 vraag gesteld
Geschiedenis
Onze toolbox
Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!
AanvragenMet premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.
ZoekenMet deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.
Aanvragen