skidcbr900@hotmail.com

skidcbr900@hotmail.com

Andere particulier

Lid sinds 05/06/2012

• 3 vragen gesteld
  • 5 vragen beantwoord
  • 1 bedankje ontvangen

Geschiedenis

Jnsvk

Samenwonen met (schoon)ouders

13 reacties· · #Budget
skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com

Geachte,

wij hebben hetzelfde gedaan. Grote villa gekocht, samen met mijn schoonouders. Enkel de keuken is gemeenschappelijk. Voor de rest heeft ieder zijn leefdeel. 

Je moet wel beseffen dat je sowieso een deel privacy opoffert. En ja, mijn vrouw heeft nog het meeste moeite ermee dat haar eigen moeder zich moeit met de opvoeding van onze dochter. Andersom, hebben we al 8 jaar kinderopvang en het avondeten staat quasi altijd klaar. We hebben ook een gezamelijke rekening om alle gemeenschappelijke kosten te betalen. Het heeft dus voor- en nadelen.

Gewoon goede afspraken en blijven communiceren, ook als het eens moeilijker wordt.  

En als het echt niet leefbaar wordt, dan kan je altijd terug verkopen; dat is niet evident, maar ook niet onmogelijk.

MVG

Skid

Bekijk
skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com

Geachte,

Eerst basisakte en huish reglement checken. (Buren lawaai hoort daar ook bij)

- u nooit onder druk laten zetten, maar wees diplomatisch.

- u wilt uiteraard de goede vrede bewaren, want u heeft ook dingen te verliezen.

- stel voor een jaarlijkse huursom voor het excl gebruik van de voortuin; dit komt wel ten goede van de algemeenheid; niet alleen voor u dus.

- en maak ook een voorbehoud of procedure waarbij het excl gebruiksrecht ten einde kan komen.

MVG

FHO

Bekijk
JonasMartens

Kan geboorde put ‘dicht’ gaan?

2 reacties· · #Tuin
skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com

Jonas,

Vergeet een belangrijk punt niet. Als er water uitkomt, laat het testen bij de watergroep bvb, afhankelijk van waar je woont.  

MVG

Skid

Bekijk
Vangaeverke

Buitenmuren isoleren vanbinnenuit.

2 reacties· · #Isolatie
skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com

Geachte,

Injecteren is afhankelijk van de mate van het opstijgend vocht. Is het constant of  of enkel bij regen  ? Injecteren is duur maar wel de zekerste oplossing.

Meten is weten! huur een vochtmeter of neem uw boormachine en begin onderaan te boren. Als het echt vochtig is, komt daar geen stof uit maar bijna creme. Boor elke 20 centimeter hoger, tot je merkt dat er echt (rood) stof uit de brik komt. Zo kun je de ernst van het vocht goed inschatten.

Als er beperkt vochtgehalte in de muur zit, neem dan PIR of PUR platen ipv glas of rotswol. Die kunnen veel beter een beetje vocht verdragen. Wol dat nat wordt, zal niks meer isoleren en je loopt het risico dat het scheurt en tot op de grond zakt. En op de betere PIR platen zit eigenlijk al een dampscherm, enkel nog aftapen.  En vergeet ook niet deftige houten balken te nemen. Onbehandeld grenen hout verdraagt ook geen vocht op langere termijn. Boor ook redelijk grote gaten in de buitenmuur, onder en bovenaan; dat crëert een natuurlijke verluchting in de spouw. En tenslotte, markeer op de finale binnenafwerking, waar de balkjes precies zitten. Je zult maar over 5 jaar iets tegen de muur willen vijzen ! Het punt is, eenmaal alles afgewerkt, zie je niet wat er achter de muur gebeurt. 

Het verbaast me wel dat er slechts 1 enkele buitenmuur is ? Een standard brik is 65 of 90. Maak dan de isolatie minstens 10 cm dik.

Bekijk
skidcbr900@hotmail.com

Granieten werkblad verzagen

2 reacties· · #Keuken

Wie heeft ervaring met het verzagen van een granieten werkblad in een bestaande keuken. We willen graag de kookplaat vernieuwen, doch de nis is slechts 57 * 57 cm. Voor ik de slijpschijf boven haal en zelf aan de slag ga, had ik graag geweten hoe moeilijk of hoe gemakkelijk het is om zulks tot een goed einde te brengen zonder risico om gans het granieten werkblad om zeep te helpen. MVG F Houben

Bekijk

Geachte, Waarom ZOU/MOET je nog een nieuwe PV installatie melden bij Eandis / Vreg als er toch geen subsidie meer uitgekeerd wordt ? Vlg Eandis voor de veiligheid van hun medewerkers, keuring,..... ? Of is het eerder om te weten hoeveel ze kunnen doorfactureren aan netvergoeding, supplementen ? Loont het nog de moeite om te investeren in een nieuwe PV installatie ? (ik heb mijn huis verkocht met bestaande PV installatie van 2009; dat bracht pas op, gemidd 1800,- subs en 0 € aan electr) Dank bij voorbaat. MVG

Bekijk
skidcbr900@hotmail.com

vocht probleem via buren

1 reactie· · #Muren

Ik heb sinds kort vochtplekken in onze slaapkamer, net boven de vloer in de gemene muur met de buren. Hun badkamer ligt ernaast. Ik ben al gaan vragen of zij geen vochtproblemen hebben doch ze ontkennen. Ik heb alles vernieuwd, muur ingestreken met vochtwerend middel en opnieuw behangen. Dat is goed 1 maand geleden, en de vochtplekken komen duidelijk terug. Foto's maken en offerte vragen aan een vakman en verzekering verwittigen ? En wat dan ? M vr gr.

Bekijk
skidcbr900@hotmail.com
skidcbr900@hotmail.com

Geachte,

Jullie nemen grote risico's: als privaat persoon bent u allen hoofdelijk aansprakelijk voor heel het bouwproces !  Wet Breyne is mi wel van toepassing.  De BTW aan de eindklant zou op 6% kunnen, onder stricte voorwaarden,  als jullie de verkoop scheiden tussen constructie en renovatie. Jullie eigen aankoop  is ook onderworpen aan BTW, vergeet dat niet.

Waarom hebben jullie niet geopteerd voor een BVBA ?  waarom niet bij een accountant informeren ? Waarom zouden jullie de grond en constructie niet apart aankopen en verkopen ?

Sorry, maar aan je vragen te zien, zijn jullie idd aan een avontuur begonnen zonder te weten waar dit gaat eindigen. Hopelijk loopt dit niet verkeerd af.

M vr gr.

F Houben

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag