snoopy1953

snoopy1953

Andere particulier

Lid sinds 24/06/2015

• 6 vragen gesteld
  • 1 vraag beantwoord

Geschiedenis

In onze residentie is er regelmatig waterinfiltratie als gevolg van onvoldoende afvoer water bij hevige regenval .Door de hoge dakranden van terras is er een enorme hoeveelheid water die niet op tijd kan afgevoerd worden en zijn weg zoekt via muren en betonnen gewelven naar onderliggende appartementen .Op de terrassen is er geen enkele spuwer geplaatst die overtollig water kan afvoeren van gebouw .Is dit geen wettige verplichting aangezien de enorme watermassa die zich kan vormen op dak 

bij verstopte normale afvoeren en de stabiliteit in het gedrang kan komen van gans het gebouw.

Alvast bedankt voor antwoord .

Bekijk

In een appartementsgebouw met doorlopende appartementen en ventilatiesysteem C per appartement

in combinatie met ventilatieroosters in ramen in achtergevel zijn afvoerkappen dampkappen in achtergevel geplaatst.De venilatie unit trekt lucht uit app. en trekt automatisch "verse lucht"terug naar binnen via ventilatieroosters in ramen aan achtergevel. Naargelang windsnelheid en windrichting worden de kookgeuren via afvoer  dampkappen aan achtergevel verspreid door wind en terug in app

gezogen via ventilatieroosters in ramen of openstaande ramen wat ernstige geurhinder veroorzaakt.

Is het niet  zo dat afvoer damkappen rechtstreeks dienen afgeleid te worden naar koker die boven dak uitkomt en zeker als ventilatie systeem C gebruikt word.. Alvast bedankt voor antwoord

Bekijk
snoopy1953

Geurhinder 1

4 reacties· · #Ventilatie

In appartementsgebouw van 3 jaar oud treedt regelmatig geurhinder op. De dampkap van eerste en tweede verdieping wordt afgevoerd naar dak in gemeenschappelijke buis. De bewoners beweren bij hoog en laag dat het een visreuk is en dat mijn huurster verantwoordelijk is die op 2de verdieping woont alhoewel al meermaals geconstateerd is op het ogenblik van de reukhinder niet aan het koken is.Eigenaardig genoeg als ze friet aan het bakken is zijn er geen reukklachten. Mijn vermoeden is dat het geen visreuk is maar rioolreuk veroorzaakt door uitgedroogde sifon ,bv van afwasmachine of wasmachine  die eigenaars niet gebruiken. Ik kan ook anders niet verklaren dat eigenaar app 1 ste geurhinder kan ondervinden van zogezegd dampkap op 2de als afvoerbuis naar dak loopt.Kunnen jullie mij helpen a.u.b. om mijn beweringen te staven tegenover medebwoers? Dank U

Bekijk

Geachte

Bij een nieuw app.gebouw zijn er profiel toezichtputten gebruikt voor fecicalien.Zo is er ook één gebruikt

als toezichtsput voor afvalwater terwijl andere toezichtsputten voor afvalwater bezinkputten zijn.

Mijn vraag is of toezichtputten voor afvalwater niet verplicht bezinkputten moeten zijn.

Bekijk
snoopy1953

Afvoerkanaal dampkap

1 reactie· · #Ventilatie

Geachte

In nieuw app.gebouw komen afvoeren dampkappen samen in technische schacht  van

verdieping 1 en 2.Boven op dak komen deze uit onder metalen constructie die geplooid is op 90° en maar één uitgang heeft aan horizontale zijde.Bijgevolg wordt bij tegenwind

de vuile rookgassen terug naar binnen geblazen waardoor reukhinder en vuile afvoerkanalen ontstaan.Is dtit normaal?

Alvast bedankt voor je tijd

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag