Hallo,
Mijn vriendin en ik hebben sinds 2015 een sociaal woning gekocht, gesloten bebouwing.
Zoals de titel al aangeeft zijn we langzaam aan het uitkijken voor een leefveranda te plaatsen.
Graag hadden we onze bestaande schuifdeur in de living eruit gehaald en aansluitend aan de keuken/living een leefveranda geplaatst. Dus volledig aansluitend, zonder deuren, uitbreiding woning.
Vooraleer ik contact opneem met het stadhuis zelf wou ik hier al eens navragen wat er wettelijk gezien mag.
Hiermee bedoel ik dan hoeveel afstand er wettelijk gezien van de scheidingsmuur moet blijven en dergelijke. Lees dat je 2m van scheidingsmuur moet blijven, maar zoals je ziet is dat maar een meter ongeveer. Ik lees hier en daar dan ook dat de bouwdiepte niet meer mag zijn dan het aanpalend gebouw van buur, maar hier in dit geval is dit gewoon een relatief kleine scheidingsmuur. Heel groot zou de leefveranda niet worden uiteraard, ongeveer de helft van het terras, meter of 2-3 max.
Over de prijs opzich heb ik ook nog niet echt een idee, komen langs in januari. Had gedacht aan iets in genre zie foto, beide kanten glas.
Allemaal ingewikkeld zaken voor een verkoper multimedia ;-)
In bijlage foto's.
Alvast bedankt voor de informatie
Stijn
Bekijk