Sven 2920

Sven 2920

Andere particulier

Lid sinds 05/12/2021

• 1 vraag gesteld
  • 3 vragen beantwoord

Geschiedenis

Ik heb iets heel raars aan de hand met een regenwaterpomp, misschien dat iemand het herkent.

De regenwaterpomp is een WILO MC 304: een eenvoudige pomp zonder knopjes. Geinstalleerd bij de bouw van het huis 10 jaar geleden, heeft altijd gewerkt. Niets recents veranderd. De regenwaterpomp slaat aan als je de WC doortrekt of als je water neemt via de buitenkraan.

Wat er nu gebeurt is dat de regenwaterpomp soms blokkeert. Na wat experimentjes:

- Als de regenwaterpomp niet draait, staat de druk op de pomp op 4 bar. 

- Als de regenwaterpomp aan het draaien is, staat de druk op ongeveer 3 bar.

- Als de regenwaterpomp een paar uur niet gebruikt is, staat de druk soms/veelal op 7 bar. Als je dan de WC doortrekt krijg je nog water maar wordt de WC tank niet hervuld. De pomp is dan uitgevallen en de druk staat op 0. Deze pomp heeft geen manuele beveiligingsschakelaar, maar ik denk dat die automatisch aanslaat.

- Als de pomp ermee ophoudt, trek ik electriciteit van de pomp uit. Wacht je 2 uur, en dan werkt de pomp weer wanneer je de electriciteit terug insteekt.

Extra: ik heb de regenwaterput geopend, en die zit nog bijna vol. De pomp zelf lijkt niet kapot. Eens de pomp werkt heb ik al 15 minuten aan een stuk door water laten spuiten via de buitenkraan, zonder probleem. Enkel als de pomp een paar uur niet gedraaid heeft staat de druk op 7 bar en geeft de pomp het tijdelijk op.

Herkent iemand de situatie?

mvg,

Sven

Bekijk

Onze toolbox
Offertes aanvragen

Vraag vrijblijvend offertes aan! Ontvang snel max. 4 offertes van vakmannen. Bespaar tijd én geld!

Aanvragen
Premies en subsidies

Met premies en subsidies kan je flink besparen. Kijk waar jij recht op hebt.

Zoeken
Magazines

Bouwen of verbouwen? Bestel je gratis magazine!

Aanvragen
Praktische gidsen

Met deze praktische digitale gidsen ben je meteen geïnformeerd en heb je een handige checklist bij de hand.

Aanvragen
Forum

Zit je met een vraag? Stel ze aan andere bouwers en verbouwers.

Stel je vraag